کفپوش صنعتی مشبک چیست؟ با انواع و کاربردهای آن آشنا شوید

آنچه در این مقاله میخوانید

مزیت های کفپوش ضد لغزش تایلی

یکی از مصالح و عناصر لازم و ضروری در طراحی ساختمان ‌ها، مکان ‌های صنعتی، کارواش ‌ها و … به کارگیری انواع مختلف کفپوش ‌ها است که طبق موقعیت و شرایط مخصوصی که این مکان ‌ها دارند، باید دارای مقاومت، زیبایی و بسیارکاربردی باشند. این کفپوش ‌ها دارای تنوع متریال، طرح و رنگ بوده که نسبت به کاربردها و نوع نیاز محیط و کاربران، مورد استفاده قرار می گیرند. اما یک نمونه بهترین انتخاب ، کفپوش صنعتی مشبک است که در ادامه به توضیح اینکه کفپوش صنعتی مشبک چیست می پردازیم.

کفپوش صنعتی مشبک چیست؟

کفپوش ‌های مشبک که از PVC تولید می ‌شوند، ضد لغزش و کفپوش ‌هایی ضد لیز یا سر هستند که دارای خاصیت چسبندگی بوده و می ‌توان آنها را روی کفپوش ‌های مختلف هم نصب کرد. از این کفپوش صنعتی مشبک در مکان ‌های مرطوب برای اینکه از لیز خوردن جلوگیری شود، استفاده می کنند. مدل طراحی مشبک در کفپوش ‌های ضد لغزش باعث شده آب رو یا زیر کفپوش نمانده و به راحتی از آن عبور کند.

ابعاد این کفپوش ‌ها ۵۰ × ۵۰ بوده و پایه‌ های آن معمولا ۳ سانتی ‌متری تولید می ‌شوند و کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. اما کابرد مهم کفپوش صنعتی مشبک چیست؟ در پاسخ باید گفت که این کفپوش ‌ها به روش تایلی ساخته می ‌شوند به راحتی قابل نصب بوده و دارای انعطاف مناسبی هستند. در برابر یخ زدگی و آفتاب بسیار مقاوم بوده و دارای تنوع رنگی بسیار زیادی هستند و می ‌توان از این نوع کفپوش ‌ها برای پوشش دادن کف‌ های وضوخانه ‌ها، هتل ‌ها، سردخانه ‌ها، سرویس ‌های بهداشتی و… استفاده کرد.

ویژگی ‌های کفپوش مشبک

این نوع کفپوش تایلی مانند کفپوش ‌های تاتامی از متریال ‌های با کیفیت و مرغوب که بسیار استاندارد و بهداشتی هستند، تولید می ‌شود. اما یک ویژگی کفپوش صنعتی مشبک چیست؟  به دلیل استحکام و کیفیتی که کفپوش صنعتی مشبک دارد در مقابل ساییدگی، عوامل محیطی و فرسایش حفاظت شده و یکی از ویژگی‌ های بسیار با اهمیت کفپوش مشبک، دارا بودن خاصیت ارتجاعی، حالت پذیری و نرمی آن است. بر همین اساس می ‌تواند فشارهای زیاد و وزن بالا را تحمل کند و این کالا امنیت ورزشکاران، افراد و سلامت آنها را در زمان سر خوردن تامین می کند.

کفپوش ‌های تایلی مشبک در اندازه‌ های مختلف و متنوع و در رنگ بندی ‌های جذاب تولید می ‌شوند و از ویژگی ‌های مهم کفپوش صنعتی مشبک ضد رطوبت و ضد آب بودن آن است. البته ویژگی‌ های متعددی مانند مقاوم بودن در مقابل حریق، نگهداری راحت، هزینه اندک، مقاوم بودن در برابر عوامل شیمیایی و حتی اسیدها، سادگی حمل و نقل و جابه جایی، امکان نصب روی انواع سطوح مانند: آسفالت، خاک نرم و سیمان از دیگر خصوصیات این کفپوش صنعتی به شمار می ‌رود که بسیار شاخص هستند. با تمام ویژگی‌ هایی که دارند، این کفپوش ها دارای قیمت مقرون به صرفه و منصفانه ‌ای هستند.

مهم ترین کاربردهای کفپوش مشبک

به دلیل دارا بودن ویژگی ‌های منحصر به فرد کفپوش صنعتی مشبک می ‌توان از این نوع کفپوش در بیشتر مکان ‌ها استفاده کرد. همچنین ضد رطوبت و ضد لغزش بودن این کفپوش ‌ها در مکان ‌هایی مانند حمام‌ها، رختکن ‌ها، کناره ‌های استخر کاربرد داشته و زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. اما دلیل اهمیت و پرکابرد بودن کفپوش صنعتی مشبک چیست؟ البته ویژگی‌ های منحصر به فرد این کفپوش باعث شده در رستوران ‌ها، کافی شاپ ‌ها، آسانسورها، مکان ‌های ورزشی، راهروهای ورودی اداره‌ ها و… کاربرد داشته باشند.

همچنین می‌توان این کفپوش ‌ها را در خطوط انتقال گاز و نفت و حتی کارخانه‌ ها مورد استفاده قرار داد. از کفپوش پلاستیکی مشبک در فلنج و زیر لوله ‌ها به عنوان یک کفپوش صنعتی که ضد آب و روغن است، استفاده می ‌شود و کاربرد های زیاد این کفپوش موجب شده از این کفپوش در کف بیمارستان ‌ها به عنوان کفپوش ‌های بیمارستانی مورد استفاده قرار بگیرد؛ زیرا نوعی کفپوش آنتی باکتریال نیز محسوب می شوند.

مزایای استفاده از کفپوش مشبک ضد لغزش

همان طور که گفته شد کفپوش صنعتی مشبک از کالاهای مهم برای پوشش دادن سطح ‌های لغزنده محسوب می ‌شود. اما مزایای کفپوش صنعتی مشبک چیست؟ این نوع کفپوش مزیت ‌های زیادی برای استفاده دارد که عبارت اند از:

  • دارای رنگ بندی متنوع است.
  • این کفپوش دوام و طول عمر زیادی دارد.
  • دارای طراحی بسیار زیبا و ظاهری شکیل است.
  • قابلیت نصب راحت، ساده با جذب رطوبت بسیار بالا دارد.
  • قابلیت چسبندگی کامل روی سطوح مختلفی مانند: موزاییک، سرامیک، کاشی و … دارد.
  • امکان عبور بسیار راحت آب از کفپوش صنعتی مشبک تایلی در آن است.
  • کفپوشی با دوام و شیک و کاربردی است.
  • قابلیت مقاوم بودن در مقابل مواد شیمیایی و سائیدگی ‌ها دارد.
  • دارای قیمت خوب و مقرون به صرفه است.

نکات مهم در خرید کفپوش‌های مشبک

برای اینکه بتوان محیط و فضای استخرها و مکان ‌هایی که با آب سر کار دارند را تجهیز کرد، انتخاب یک کفپوش ضد لغزش می ‌تواند گزینه مناسبی باشد. حالا سوال این است که نکات مهم انتخاب کفپوش صنعتی مشبک چیست؟ این نکات عبارت اند از:

  • سطح روی کفپوش ‌ها دارای ناهمواری نباشد.
  • کفپوش مشبک تایلی باید با دیگر بخش ‌های استخر دارای همخوانی باشد.
  • نوع کفپوش مشبک تایلی باید بی خطر بوده و اگر مکان مرطوب شد، احتمال لیز خوردن کاهش پیدا کند و امنیت افراد را تضمین کند.
  • کفپوش‌ های مشبک لاستیکی که برای پوشش کف انتخاب می ‌شود، باید در گرمای تابستان بتواند حرارت را انعکاس داده و موجب سوختن پای افراد و شناگران نشود.

کلام پایانی

با توجه به اینکه اهمیت و ویژگی های کفپوش صنعتی مشبک چیست، باید گفت یکی از انتخاب ‌های مهم در امر کفپوش برای مکان‌ های مرطوب و فضاهایی که با آب در تماس است، استفاده از کفپوش صنعتی مشبک تایلی است؛ زیرا امنیت افراد را تامین کرده و استفاده از این کفپوش در مکان ‌های ورزشی هم می ‌تواند امنیت ورزشکاران را در زمان زمین خوردند تامین کند. چرا که این کفپوش ‌ها خاصیت ارتجاعی داشته و کفپوش ‌های ضربه‌گیر هستند. برای جلوگیری از بروز حوادث خطرناک در مکان ‌های مختلف می ‌توان از این نوع کفپوش ‌ها بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند