سیستم کف سازی اپوکسی

پوشش اپوکسی یکی از سخت‌ترین و بادوام‌ترین سطوحی است که می‌توانید روی کف خود داشته باشید. روکش اپوکسی بیشتر برای گاراژها محبوب است، اما می توان از آن در راهروها نیز استفاده کرد. ابتدا باید مطمئن شوید که سیستم کف سازی اپوکسی برای کف شما مناسب است. پس از این کار، می توانید کف خود را تمیز و آستر کنید، محصول اپوکسی مناسب را انتخاب و خریداری کنید و اپوکسی را مخلوط و اعمال کنید. این یک پروژه نسبتاً دشوار است، اما اگر متعهد و آگاه باشید می توان آن را به انجام رساند.

کفپوش اپوکسی پارکینگ | استحکام سازان

مطمئن شوید که اپوکسی برای کف شما مناسب است

 کف خود را از نظر رطوبت تست کنید. یک کیسه زباله پلاستیکی را روی کف گاراژ خود قرار دهید و آن را با نوار چسب از هر 4 طرف محکم کنید. 24 ساعت صبر کنید. گوشه کیسه را به آرامی بالا بیاورید تا رطوبت انباشته شده را بررسی کنید. اگر زیر آن خشک است، می توانید با پوشش کف خود ادامه دهید. در صورت وجود رطوبت، کف شما برای سیستم کف سازی اپوکسی مناسب نیست و باید کفپوش دیگری را انتخاب کنید. سیلر بتن را بررسی کنید. 1-2 فنجان (240-470 میلی لیتر) آب را روی سطح کف خود بریزید. اگر آب فورا منجوق شود، به این معنی است که در گذشته در این طبقه از آب بند بتن استفاده شده است. اگر چنین است، بهتر است از پروژه اپوکسی صرف نظر کنید، زیرا این محصولات ناسازگار هستند.

حداقل 28 روز قبل از اعمال سیستم کف سازی اپوکسی روی دال جدید صبر کنید. اگر با یک دال تازه نصب شده سر و کار دارید، مهم است که حداقل 28 روز، اما ترجیحاً 2 ماه، قبل از اعمال اپوکسی صبر کنید. این به کف زمان می دهد تا قبل از پوشش دهی کاملا خشک شود.در صورت لزوم رنگ کف را بردارید. پوشش اپوکسی اگر روی رنگ کف پلی اورتان یا لاتکس اعمال شود به درستی کار نخواهد کرد. اگر کف شما با یکی از این مواد پوشیده شده است، قبل از اینکه بتوانید سیستم کف سازی اپوکسی را شروع کنید، باید کف خود را صاف کنید. برای یک منطقه بزرگ، ممکن است سعی کنید رنگ را با سودا بلاست کنید.

  • بی کربنات سدیم ویژه مخصوص را خریداری کنید (مطمئن شوید که نوع مناسب برای بلستر خود را دریافت می کنید).
  • طبق دستورالعمل سازنده، بی کربنات سدیم را به بلستر اضافه کنید.
  • از دستگاه برای “انفجار” کف استفاده کنید. عملکرد آن بسیار شبیه به یک واشر برقی است.
  • کف را با آب تمیز کاملاً بشویید.
  • پس از خشک شدن کف، از جاروبرقی صنعتی استفاده کنید تا پودر یا زباله های باقی مانده را پاک کنید.

     

تمیز کردن و بتونه کاری کف 

برای از بین بردن لکه های روغن و چربی از روغن گیر استفاده کنید. کل کف خود را با استفاده از چربی‌گیر صنعتی یا پاک‌کننده‌های مبتنی بر حلال تمیز کنید. بعد از اینکه اجازه دادید کف زمین خشک شود، به دنبال لکه های روغن/گریس باقی مانده باشید. این نواحی را با یک چربی‌گیر بتن و یک برس اسکراب سفت تمیز کنید. سپس کل کف را با آب تمیز بشویید

هر گونه باقیمانده لاستیک را با سنباده پاک کنید. در حالی که در حال تمیز کردن زمین بودید، ممکن است متوجه مناطقی شده باشید که لاستیک تایر روی زمین شما رسوب کرده است. اگر پس از تمیز کردن و تمیز کردن لاستیک لاستیک باقی ماند، برای جدا کردن آن از کاغذ سنباده استفاده کنید. کاغذ سنباده ریز را به سنباده قطبی، سنباده دستی یا کف سنباده وصل کنید. با آب تمیز بشویید. کاغذ سنباده 180 انتخاب خوبی است.

باقیمانده مواد شوینده یا زباله را جمع آوری کنید. از جارو برقی صنعتی برای مکیدن کامل گرد و غبار، پودر تمیزکننده باقی مانده و سایر کثیفی ها استفاده کنید. باقیمانده زباله ها می تواند باعث ایجاد حباب و نقص در سیستم کف سازی اپوکسی شما شود، بنابراین همه آن را بردارید. برای تمیز کردن عمیق کف از یک واشر فشار استفاده کنید. با استفاده از واشر برقی صنعتی، کف را اسپری کنید تا هرگونه ناخالصی باقیمانده از کف خارج شود یا به سمت زهکشی خارج شود.

هر ترک را با پرکننده ترک اپوکسی وصله کنید. پس از خشک شدن کامل کف، آن را از نظر ترک بررسی کنید. هر ترکی که 0.25 اینچ (0.64 سانتی متر) یا بزرگتر باشد، و همچنین هر گونه سوراخ یا ناحیه پوسته پوسته شده، باید با پرکننده ترک اپوکسی پر شود. محصول را در دهانه قرار دهید، سپس از یک چاقوی بتونه استفاده کنید تا آن را تا سطح سطح بتراشید و صاف کنید.

 

انتخاب و ترکیب یک محصول اپوکسی

بین اپوکسی های مبتنی بر حلال و پایه آب یکی را انتخاب کنید. اپوکسی های مبتنی بر حلال به خوبی می چسبند و در رنگ های زیادی موجود هستند. اشکال این است که این محصولات بسیار خطرناک هستند. رنگ محصولات مبتنی بر آب شفاف است، اما این محصولات بخارات خطرناکی از خود خارج نمی کنند.

هر دو محصول معمولاً حاوی 40 تا 60 درصد مواد جامد (اپوکسی) هستند. هرچه این درصد بیشتر باشد، سیستم کف سازی اپوکسی شما سخت‌تر خواهد بود و محصول گران‌تر خواهد بود.برای استفاده از محصولات اپوکسی مبتنی بر حلال، حتما باید از هواکش استفاده کنید. تصمیم بگیرید که آیا از پرایمر اپوکسی استفاده می کنید. پرایمرهای اپوکسی می توانند عیوب جزئی را در کف صاف کنند و به اپوکسی پایه بهتری برای چسبندگی بدهند. استفاده از پرایمر در کف هایی که بسیار متخلخل، پوسته پوسته، گچی یا زبر هستند، مهم است. آغازگرها همچنین می توانند استحکام و دوام را به هر کفی اضافه کنند.همیشه محصولی را انتخاب کنید که با اپوکسی مورد نظر شما سازگار باشد.

با پوشیدن لباس محافظ و خاموش کردن برق، خطرات را کاهش دهید. دستکش، محافظ چشم، محافظ ریه و چکمه‌های لاستیکی خوب می‌توانند در هنگام استفاده از کف اپوکسی و کار کردن روی سیستم کف سازی اپوکسی به شما کمک کنند. گاز/برق هر آبگرمکن یا سایر وسایل موجود در گاراژ را قطع کنید. برای دور نگه داشتن کودکان و حیوانات خانگی در حین استفاده و خشک کردن، اقدامات احتیاطی را انجام دهید. برای استفاده از محصولات اپوکسی مبتنی بر حلال همیشه از هواکش استفاده کنید.

 

اعمال اپوکسی

بین اپوکسی های مبتنی بر حلال و پایه آب یکی را انتخاب کنید. اپوکسی های مبتنی بر حلال به خوبی می چسبند و در رنگ های زیادی موجود هستند. اشکال این است که این محصولات بسیار خطرناک هستند. رنگ محصولات مبتنی بر آب شفاف است، اما این محصولات بخارات خطرناکی از خود خارج نمی کنند. هر دو محصول معمولاً حاوی 40 تا 60 درصد مواد جامد (اپوکسی) هستند. هرچه این درصد بیشتر باشد، کف شما سخت‌تر خواهد بود و محصول گران‌تر خواهد بود. برای استفاده از محصولات اپوکسی مبتنی بر حلال، حتما باید از هواکش استفاده کنید.

و پوشش پرایمر به مدت 12-24 ساعت خشک شود. تهویه مناسب را حفظ کنید و از نزدیک شدن به کف تا زمانی که پوشش پرایمر خشک می شود، خودداری کنید. برای بهترین نتایج، قبل از سرگیری کار روی زمین، یک روز کامل صبر کنید یک دسته از هر محصول اپوکسی را بلافاصله قبل از استفاده مخلوط کنید. هر دو پرایمر اپوکسی و اپوکسی استاندارد در 2 قسمت عرضه می شوند. اینها باید با هم مخلوط شوند، یک دسته در یک زمان، درست قبل از استفاده. دو جزء اپوکسی را به مدت 5 دقیقه با استفاده از مته و همزن مخلوط کنید. تمام محتویات را در سطل دوم بریزید و دوباره مخلوط کنید.

بیشتر محصولات اپوکسی (از جمله بیشتر پرایمرها) “عمر سطلی” حدود 40 دقیقه دارند. این بدان معنی است که محصول باید در این بازه زمانی قبل از سفت شدن اعمال شود. 24 ساعت صبر کنید تا اولین پوشش شما خشک شود. همیشه از تهویه کافی در طول فرآیند خشک کردن مطمئن شوید. تا زمانی که لایه اول خشک می شود از نزدیک شدن به زمین خودداری کنید. برنامه ریزی کنید که یک روز قبل از استفاده از لایه دوم صبر کنید. زمان پخت در محصولات و سیستم کف سازی اپوکسی کمی متفاوت است. دستورالعمل های سازنده را برای محصولی که انتخاب می کنید بخوانید و دنبال کنید.

 

کاربردهای سیستم کفپوش اپوکسی

  • طبقات گاراژ
  • حمام ها
  • آشپزخانه های تجاری
  • کمد و اتاق ناهار
  • کافه تریا و رستوران
  • نمایندگی های خودرو
  • فروشگاه های بدنه خودرو
  • فروشگاه های  مواد غذایی
  • فروشگاه های حیوانات خانگی و خرده فروشی
  • نمایش اتاق ها و راهروها
  • آزمایشگاه ها و کارخانه های داروسازی
  • خشکشویی ها
  • مدارس، بیمارستان ها و کلیساها
  • دفاتر و اتاق های تمیز
  • نحوه نگهداری از کفپوش اپوکسی

     

بعد از اجرای سیستم کف سازی اپوکسی نگه داری آن هم مهم است.برای نگهداری و محافظت از کفپوش‌های اپوکسی، جاروبرقی یا جارو کردن زباله‌ها، فوراً نشت‌شده‌ها را با پارچه‌ای نرم پاک کنید و کف‌های کثیف را با تمیز کردن با مخلوط ½ فنجان آمونیاک با یک گالن آب تمیز کنید. لکه های زنگ زدگی را با مالش ملایم با پد تمیز کردن آشپزخانه و آب داغ از بین ببرید. هرگز از پاک کننده های ساینده، اسیدها یا مواد شیمیایی در کفپوش های اپوکسی استفاده نکنید. ساده ترین راه برای تمیز کردن کفپوش های اپوکسی این است که آن ها را با شلنگ شلنگ پایین بیاورید و با یک اسکاج روی میله خشک کنید.

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند