کف سازی اپوکسی غذایی

هر روز، چرخ دستی‌ها، تردد زیاد، لیفتراک‌ها، نشت روغن داغ، اسیدها و چربی‌ها کفپوش‌های درجه‌بندی مواد غذایی را خراب می‌کنند. سیستم کف سازی  اپوکسی غذایی این الزامات را برآورده می کند، زیرا در برابر مایع نفوذ ناپذیر است و قادر به رشد میکروارگانیسم ها نیست. وقتی صحبت از ایمنی مواد غذایی می شود، سیستم کف سازی اپوکسی غذایی یکی از پیشرفته ترین راه حل های کف سازی است.

کف سازی اپوکسی غذایی | استحکام سازان

چرا پوشش اپوکسی برای کفپوش های صنایع غذایی بهترین است؟

تجارت فرآوری مواد غذایی مانند بسیاری از ساختارهای صنعتی دیگر باید از مقررات دولتی پیروی کند. مدیران تعمیر و نگهداری صنایع فرآوری مواد غذایی مسئول اطمینان از رعایت معیارهای بهداشتی دولت هستند. برخی از وعده های غذایی در صورت عدم استفاده صحیح می توانند حاوی مواد خطرناکی باشند که می تواند پیامدهای منفی مختلفی داشته باشد. تعهد قوی به فرآیندهای بهداشتی یکی از عواملی است که باعث می‌شود فروشگاه‌های فست فود و رستوران‌ها اقدامات احتیاطی ایمنی را به عنوان یک جنبه حیاتی شرکت خود ارائه دهند. برخی از محصولات جانبی غذایی اغلب هنگام کار در تجارت تولید مواد غذایی به زمین می افتند. اسیدهای چرب، روغن ها، خون، قند، حتی مواد شیمیایی تنها چند نمونه هستند. تمیز نگه داشتن تمام بخش های مرکز، از جمله کف، یکی از ضروریات بخش فرآوری مواد غذایی است.

بخش بهداشت این استانداردها را به طور منظم بازرسی می کند تا از به روز بودن آنها اطمینان حاصل کند. نصب نوع خاصی از پوشش کف یکی از تکنیک‌های محافظت از کف صنایع غذایی و جلوگیری از مشکلات است. سیستم کف سازی اپوکسی غذایی توسط بسیاری از شرکت های فرآوری مواد غذایی برای بهبود استانداردهای بهداشتی تاسیسات و در نتیجه محصولات خود استفاده می شود.در بخش مواد غذایی، دلیلی قوی وجود دارد که چرا درمان کف اپوکسی بسیار محبوب است. به یک دلیل از شما در برابر اسیدها و قلیاها محافظت می کند. به دلیل چسبندگی زیاد و توانایی مقاومت در برابر تکنیک های تمیز کردن ساینده و مواد شیمیایی، این نوع محلول کف برای تمیز و بکر نگه داشتن محل کار شما عالی است.

داشتن کفپوشی که بتواند شدت برخی از پاک کننده های شیمیایی را تحمل کند، بسیار مهم است. با استفاده از چسب های ضد لغزش، کف سازی اپوکسی غذایی نیز محیط کاری ایمن را ایجاد می کند و امکان تولید سریع و بدون نگرانی ایمنی فیزیکی را فراهم می کند. کفپوش در صنایع غذایی باید ماندگاری طولانی داشته باشد. هر چه یک طبقه بیشتر طول بکشد، احتمال بهداشتی بودن آن بیشتر است. برای ساخت یک کارخانه فرآوری مواد غذایی ایمن، کارآمد و مورد تایید دولت، باید سطح تمیزی داشته باشید. در کف سازی اپوکسی دارویی هم مسائل بهداشتی بسیار حائز اهمیت می باشند.

 

حیاتی ترین جنبه ها در کف سازی در صنایع غذایی

در همه مناطق، قرار دادن کفپوش مناسب در سراسر محل کار می تواند تفاوت عمده ای از نظر ایمنی ایجاد کند. موارد زیر برخی از حیاتی ترین جنبه ها در کارخانه های فرآوری مواد غذایی است: محافظت از بستر بتن در برابر مشکلاتی مانند ترک خوردن، پوسته شدن و حباب شدن، که همگی می توانند خطر ایجاد کنند. این نوع آسیب همچنین تمیز کردن را دشوار می کند و به باکتری ها اجازه می دهد تا راحت تر رشد کنند.

  • در محیط مرطوب، ایجاد کشش برای جریان ثابت تردد عابران پیاده و وسایل نقلیه.
  • دارا بودن توانایی تحمل استرس گرمایی به ویژه در مناطق سردسیر.
  • تا حد امکان تمیز و بهداشتی نگه داشتن محیط زیست

چرا راه حل های کف سازی در صنایع غذایی اهمیت دارد؟

درست کردن فضای کف برای حصول اطمینان از اینکه سایت می تواند در دراز مدت به طور بهداشتی، ایمن و کارآمد عمل کند، بسیار مهم است. کفپوش پایه ای است که در آن همه تجهیزات قرار می گیرند، همه خدمه در اطراف حرکت می کنند، و تمام محصول ایجاد و نگهداری می شود، و اغلب نادیده گرفته می شود. اگر میکروب های مضر بتوانند در سطح زمین نفوذ کنند، محصول به زودی آلوده و فاسد می شود.

شایع‌ترین علت کف‌پوش‌های غیربهداشتی زمانی است که شکاف‌ها و سوراخ‌ها در سطح ظاهر می‌شوند، زیرا این مکان مخفی سختی برای میکروارگانیسم‌های خطرناک است. باکتری ها می توانند از اینجا در سراسر محل پخش شوند و بین مکان های روی کف کفش یا چرخ تجهیزات حرکت کنند. برای جلوگیری از این امر، کفپوش در مناطق تولید نوشیدنی و مواد غذایی باید صاف و ضد آب باشد و پوششی در اطراف آن جریان داشته باشد.

این ویژگی ها تمیز کردن سریع و موثر منطقه را برای خدمه نظافت بدون نیاز به فکر کردن در مورد  کثیفی در کفپوش آسان می کند. همچنین کفپوش باید به اندازه کافی بادوام باشد تا این مزایا را در برابر ضربه ها، مواد شیمیایی، ترافیک، استفاده نادرست و فرسودگی ناشی از کار در یک محیط صنعتی شلوغ حفظ کند. اگر هر یک از حقایق عملیات روزمره آن را مجبور به ترک خوردن، فروریختن یا از کار افتادن آن کند، دیگر نمی‌تواند یک محیط کار بهداشتی را ارتقا دهد.

 

چرا پوشش اپوکسی برای کفپوش های صنایع غذایی بهترین است؟

محصولات کفپوش اپوکسی سطحی پیوسته ایجاد می کنند که از تجمع کثیفی جلوگیری می کند. کثیفی و سایر ذرات انباشته نمی شوند زیرا هیچ شکاف یا سوراخی بین قطعات کف وجود ندارد. از آنجایی که در کف سازی اپوکسی غذایی  دارای سطحی غیر متخلخل است، تمیز کردن این ذرات نیز بسیار آسان تر است. بسیار ساده است که ببینید کثیفی چه تاثیری بر نتایج محصولات غذایی این شرکت دارد.

کنترل میکروارگانیسم ها موضوع دیگری است که سیستم کف سازی اپوکسی غذایی  به آن رسیدگی می کند. مواد غذایی ماندگاری کوتاهی دارند. به استثنای وسایل الکترونیکی یا مکانیکی که ممکن است سال ها عمر کنند، محصولات غذایی تنها چند ماه تا چند سال پس از تولید دوام می آورند. به بیان دیگر، غذا به راحتی فاسد می شود. و اگر تولیدکنندگان مواد غذایی از محل خود محافظت نکنند، محصولات آنها ماندگاری بسیار کوتاه تری خواهند داشت.

 

صنعت غذا با کفپوش اپوکسی بسیار ایمن تر خواهد بود

تولیدکنندگان مواد غذایی باید اطمینان حاصل کنند که کالاهایشان عاری از آلودگی میکروبی است. استفاده سیستم کف سازی اپوکسی غذایی یکی از بهترین راه هایی است که آنها می توانند به این هدف دست یابند. ساختار بدون درز و بدون متخلخل این نوع کفپوش از رشد و توسعه میکروب هایی مانند قارچ و باکتری جلوگیری می کند. در نتیجه، ممکن است از آلودگی مواد غذایی جلوگیری شود و ایمنی عموم مردم تضمین شود.

فرآیندهای تمیز کردن ساینده اغلب در بخش مواد غذایی برای ضدعفونی کردن تاسیسات تولیدی آنها استفاده می شود. اینها از مواد شیمیایی بسیار خشن استفاده می کنند که برای حفظ جوی عاری از میکروب لازم است. متأسفانه، این مواد شیمیایی می توانند به کف نیز آسیب برسانند. در نتیجه، یک پوشش کف اپوکسی غذایی می تواند به عنوان یک مانع محافظ در برابر آسیب کف ناشی از مواد شیمیایی عمل کند.

 

سایر مزایای کفپوش اپوکسی برای صنایع غذایی

کفپوش یک رستوران تجاری یا کارخانه فرآوری غذا باید بتواند در برابر شرایط سخت مقاومت کند. اسیدهای موجود در چربی های غیر اشباع، غذاهای لبنی، روغن های گیاهی، نمک و شیرینی ها ممکن است در کف پوش فرسایش پیدا کنند. ضدعفونی کننده های قوی و مواد شیمیایی پاک کننده حاوی حلال های شیمیایی نیز در بسیاری از موسسات استفاده می شود. کفپوش رستوران ها و کارخانه های فرآوری علاوه بر مواد پخت و پز و تمیز کردن، در معرض پالت، چرخ دستی، کالسکه های چرخ فولادی و همچنین بارهای سنگین دیگر قرار دارد.

کف سازی اپوکسی غذایی یک فناوری کم هزینه و بادوام است که برای رسیدگی به همه این شرایط سخت بدون خراش، آسیب ضربه یا لکه طراحی شده است. کفپوش اپوکسی برای رستوران های تجاری یک پوشش صاف است که نشت را جدا می کند و در عین حال از نفوذ مواد شیمیایی و مواد غذایی به پایه بتنی جلوگیری می کند. کفپوش اپوکسی تجاری دارای چسبندگی قوی است و به راحتی می تواند حتی از تکنیک های تمیز کردن ساینده دقیق برای تمیز و بهداشتی نگه داشتن سطح دوام بیاورد.

 

نتیجه

کف سازی اپوکسی غذایی انتخاب مناسبی برای مناطق با حفاظت بالا در تاسیسات فرآوری مواد غذایی، مانند مناطق بسته بندی، نگهداری و استراحت کارکنان، همراه با راهروها، لابی ها و فضاهای اداری است.

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند