آب بندی اپوکسی

بهترین مواد آب بندی برای آب بندی رزین های اپوکسی

ما به طور کلی به دو ماده آب بندی مختلف روی می آوریم: PTFE یا تفلون، و UHMW یا پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا. تفاوت های زیادی بین این دو ماده وجود دارد. UHMW تمایل زیادی به سفت شدن دارد و در نتیجه کار خراش دادن را عالی انجام می دهد. با این حال، اغلب توسط دما محدود می شود و برخی از سیالات می توانند با آن واکنش دهند، اگرچه بیشتر رزین های اپوکسی با UHMW تعامل ندارند.

از طرف دیگر، تفلون بسیار سازگارتر از UHMW است، محدوده دمایی وسیع تری دارد و مقاومت شیمیایی تقریباً هرگز مشکلی نیست (به ویژه در مورد رزین های اپوکسی). بنابراین چگونه انتخاب می کنید که کدام ماده مهر و موم برای آب بندی اپوکسی بهترین کار را دارد؟ پاسخ به چند عامل خلاصه می شود: دما، که به سرعت (به ویژه در کاربردهای چرخشی) مربوط می شود، و اینکه چقدر مهر و موم شفت را خراش می دهد.

آب بندی اپوکسی | استحکام سازان

آب بندی اپوکسی به مهر و مومی نیاز دارد که دارای نیروی کافی برای اطمینان از عملکرد خوب خراشیدن باشد، در حالی که محوری را که می خواهید آب بندی کنید، بارگذاری نمی کند. این اغلب با انتخاب بهترین فنری که بدون توجه به سیال به فعال بودن خود ادامه می دهد، انجام می شود.این به معنای انتخاب یک ماده فنری است که بتواند با موفقیت چالش های زیر را مدیریت کند:

  • برای اطمینان از عملکرد خوب خراش دادن، لبه تیز را حفظ کنید
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ مایعی از زیر لب عبور نمی کند
  • ضریب اصطکاک نسبتا پایینی را نشان می دهد
  • به دلیل بارگذاری بالای واحد به شفت آسیب نمی رساند
  • هنگامی که در ترکیب سر همزن برای میکسرهای دو قسمتی استفاده می شود، واکنش شیمیایی را آلوده نمی کند.

گاهی اوقات دما نیز عاملی در آب بندی اپوکسی است، به این معنی که برخی از مواد آب بند برای این کارها مناسب نیستند. و البته، شیمی سیالات نمی تواند با فنر یا مهر و موم تعامل داشته باشد. مهر و موم باید به اندازه کافی سفت و سخت باشد تا بتواند در برابر تمام شرایط فوق مقاومت کند و در عین حال به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا نصب شود و به برخی از بارهای جانبی واکنش نشان دهد.

 

۳ دلیل برای آب بندی رزین کف اپوکسی

اکثریت قریب به اتفاق افراد دو لایه رزین کف اپوکسی را اعمال می‌کنند – معمولاً دو لایه از یک محصول یا یک پرایمر حرفه‌ای و سپس یک لایه رویی حرفه‌ای. اگرچه معمول است، اما فواید مختلفی برای آب بندی کفپوش اپوکسی با یک پوشش سیلر بیشتر وجود دارد. هرکسی که کف را به درستی پوشش داده باشد، به شما خواهد گفت که آماده سازی سخت ترین بخش کار و اغلب، بخشی است که بسیاری از افراد به درستی انجام نمی دهند.

بهترین و جذاب ترین بخش کار، استفاده از روکش است – این می تواند یک اتاق  کسل کننده را خیلی سریع به یک منطقه روشن و شاد تبدیل کند. بنابراین پس از صرف زمان و هزینه برای آماده سازی و پوشش یک کف کاملاً جدید، چرا کمی بیشتر سرمایه گذاری نکنید تا از ماندگاری بیشتر و حتی زیباتر کفپوش اطمینان حاصل کنید.

در اینجا ۳ دلیل اصلی برای آب بندی اپوکسی با پوشش شفاف وجود دارد:

 

۱-روشن

استفاده از پوشش کف اپوکسی در کف بتنی جدید شما یک راه عالی برای تکمیل روشنایی سقفی است. سیلرهای اپوکسی می‌توانند در رنگ‌های مختلف و با لکه‌های مختلف در مایع موجود باشند که می‌توانند پس از خشک شدن، ظاهری براق و براق داشته باشند. یک منطقه روشن‌تر می‌تواند نشت‌ها را راحت‌تر تشخیص دهد و از نظر زیبایی برای مهمانان یا مشتریان شما خوشایند است. این همچنین یک راه عالی برای پنهان کردن عیوب قبلی در بتن، یا پنهان کردن عیوب است، اگر کف شما در طول سال‌ها مورد استفاده خشن قرار گرفته است.

 

۲-تمیز

آب بندی اپوکسی می توانند از نفوذ چربی و روغن به کف شما جلوگیری کنند. بتن متخلخل است و این مایعات را به راحتی جذب می کند، به این معنی که ممکن است لکه های بزرگی باقی بمانید که به سختی پاک می شوند. نشت روی کف اپوکسی به راحتی تمیز می شود و برخی از درزگیرها حتی دارای خواص ضد میکروبی هستند که می تواند به جلوگیری از گسترش کپک و میکروب کمک کند. این نوع کفپوش اپوکسی در بیمارستان ها، مراکز غذایی و آشپزخانه رستوران ها یافت می شود. می توانید برای محافظت بیشتر در برابر میکروب ها یا فقط برای آرامش بیشتر، کف خود را اپوکسی بزنید. هم چنین می توانید آب بندی استخر را با این روش انجام دهید.

 

۳-طولانی مدت

مراقبت از کفپوش های بتنی می تواند تضمین کند که آنها برای سال های آینده دوام خواهند داشت. با جلوگیری از نفوذ روغن، گریس و آب به کف، از ایجاد ترک یا فرو ریختن بتن در مناطق ضعیف به دلیل اشباع شدن جلوگیری می کنید. آب بندی بتن با ایجاد یک پوشش غشا مانند بر روی سطح ناهموار بتن از کف بتنی محافظت می کند. ترکیب شیمیایی منحصر به فرد اپوکسی نیز آن را بسیار بادوام و مقاوم در برابر حرارت می کند. بنابراین، اگر به دنبال مهر و مومی هستید که نگران آن نباشید یا مجبور به نگهداری منظم آن نباشید، اپوکسی انتخاب مناسبی برای شماست.

استفاده از کفپوش اپوکسی روی کف بتنی  شما یک راه عالی برای افزایش طول عمر و ظاهر آن است. چه به دنبال راهی برای تمیز کردن گاراژ منزل خود باشید و چه می خواهید مشتریان تجاری احتمالی را تحت تاثیر قرار دهید، استفاده از این نوع مهر و موم بتن می تواند کمک کننده باشد. کفپوش های اپوکسی محکم آب بندی می شوند و به بتن زیر اجازه “نفس کشیدن” نمی دهند. هنگام نصب بر روی بتن هایی که سطوح رطوبت بالایی دارند، ممکن است قبل از نصب اپوکسی، پرایمر کاهش رطوبت مورد نیاز باشد.

 

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند