کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

صنایع ساختمانی محصولی جدید تولید کرده اند با نام کفپوش اپوکسی انتی باکتریال در این نوع از کف پوش ها که ساختاری بدون درز دارند و سطح ان ها به صورت صاف و یک پارچه است به همین خاطر هیچ نوع باکتری ، قارچ ، کپک و سایر میکروب ها روس سطح ان رشد نمی کنند . انواع کف پوش های اپوکسی آنتی باکتریال و کفپوش پلی اورتان  که آنتی باکتریال هستند  . فاقد  هر نوع برجستگی یا فرو رفتگی در سطح  ان ها است. به همین خاطر امکان اینکه حشرات الوده در ان رشد وتولید مثل کنند هم وجود ندارد . هم چنین  این نوع از کف پوش  های اپوکسی بهداشتی قابل اجرا روی هر مدل و جنسی از زمین را دارد. قدرت چسبندگی کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال روی زمین سنگی، سرامیک، موزاییک، بتنی و …بسیار زیاد است .

این کف پوش پیشنهادی مناسب برای بیمارستان ها ، اتاق های عمل و یا کار خانه های دارو سازی و . . .  می باشد .

بیمارستان هایی که از طرف سازمان بهداشت باید جی ام پی را رعایت کنند می توانند از کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال استفاده کنند .

 در کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال از په تکنولوژی استفاده می شود :

تکنولوژیی که در ساخت کف پوش های انتی باکتریال استفاده می شود بر اساس  Polygiene است . کف پوش آنتی باکتریال با رزین اپوکسی و فرمول  از بین برنده میکروب و ویروس، از سطح ها تولید شده است. یکی از عناصری که در طبیعت وجود دارد و ی شود از ان در کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال استفاده کرد نقره است که خاصیت پاک کنندگی زیادی  دارد. بون های نقره در کف پوش های اپوکسی  می توانند  به از بین بردن باکتری هایی که روی زمین وجود دارند کمک کند . با اجرای کف پوش اپوکسی  انتی باکتریال دیگر احتیاجی به استفاده از مواد ضد میکروب و باکتری شیمیایی برای پاک کردن سطح زمین نیست. یون های نقره اگر در کف پوش های اپوکسی استفاده شوند به صورت دائمی  فعال هستندو از الودگی در سطح جلو گیری می کند . کف پوش های  اپوکسی آنتی باکتریال  علاوه بر اینکه از الودگی در سطح جلو گیری می کنند محافظ های خوبی برای سطح زمین است .

کف پوش های انتی باکتریال از دو بخش تشکیل می شوند :

رزین های اپوکسی و سفت کننده ها . زمانی که این دو ماده را با هم ترکیب می کنند حاصل ماده ای است بسیار مقاوم هستند مثل پلاستیک این ماده دوام چشم گیری در برابر سابیدگی ، خراش ، تردد بالا و . . . با توجه به خواص ضد میکروبی  کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال دارند، بیشترین استفاده از آن ها در محیط هایی است که بهداشت وتمیز بودن بسیار مهم  است مثل بیمارستان ها و مراکز درمانی . یکی از مهم ترین جز هایی که در بهداشت بیمارستان ها نقش مهمی دارد ، پوشش های بیمارستانی اپوکسی است .  این ها در بهبود بیماران هم نقش مهمی دارد . با توجه به این که محیط های بیمارستانی از آلوده ترین مکان ها است باید از متریال  مناسب ضد الودگی برای کف بیمارستان استفاده کرد . و بتوان به سادگی ان ها را تمیز کرد .  اما چه کف پوش هایی به سادگی تمیز می شوند  ؟ کف پوش های اپوکسی  رولی ضد باکتری به راحتی تمیز می شوند  و هیچ  نیازی به  استفاده از مواد ضد عفونی کننده برای نظافت نیست . اگر بیمارستان ها از کف پوش های اپوکسی استفاده کنند دیگر نیازی به ضد عفونی کننده های شیمیایی نیست . باید گفت  ویژگی آنتی باکتریال بودن فقط  برای  روکش سطحی این کف پوش ها نیست . همه ی لایه های این کف پوش ضد باکتری هستند .


کف پوش های رولی در چه مکان هایی استفاده می شوند ؟

1 ) درکلینیک های پزشکی و کف پوش های مطب دندانپزشکی

2 ) برای زمین  آزمایشگاه ها ی تولید دارو

3 ) قسمت مراقبت های ویژه  کودکان در بیمارستان

4 ) اتاق معاینه  مخصوص بیماران  در مطب  های پرشکان و بیمارستان ها

5 )  برای کف پوش های اتاق عمل و بخش مراقبت های ویژه مثل ای سی یو و سی سی یو

6 ) کف پوش راهروهای بخش ها ی  اورژانس بیمارستان ها و کلینیک ها ی پزشکی

کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال چه ویژگی هایی دارد  ؟

جلوگیری  کردن از رشد و نمو حشرات ، قارچ ها ، کپک ها  ، باکتری ها و …

تنوع در طرح ها  و رنگ ها ی کف پوش های اپوکسی

نداشتن مشکلی  برای ضد عفونی کردن کف زمین  در برابر استریل شدن

یکپارچگی کف پوش ،  نداشتن درز و بهداشتی بودن

کف پوش ها اپوکسی انتی باکتریال با  داشتن دوام بالایی که در برابر مواد شیمیایی دارند می شود از ان ها در مکان هایی که کواد شیمیای وجود دارد هم استفاده کرد  

  زیبایی بی اندازه ی ان ها که رنگ های متفاوتی دارد میتواند در زیبایی خانه ها نیز تاثیر داشته باشد .

این کف پوش جلوی هدر رفتن زیاد انرژی را می گیرد مثلا مواد ضد عفونی کننده بهداشتی و  . . .

کف پوش های اپوکسی خیلی سریع و اسان روی زمین اجرا می شوند .

کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال نسبت به دیگر کف پوش ها بسیار قرون به صرفه هستند .

یکی از مزایای مهم کف پوش اپوکسی شست و شوی اسان و سریع ان ها است  هم چنین به دلیل این که اب در ان ها قابل نفوذ نیست خیلی سریع هم خشک می شوند .

کف پوش های اپوکسی با اینکه سطحی صاف و براق دارند  اما مقاوم در برابر لیز خوردن هستند به همین دلیل از انها می شود در سرویس های بهداشتی و حمام استفاده کرد .

در همه ی انواع کف پوش ها می توان به عدم رنگ پذیری ان اشاره کرد این کف پوش ها با این که ممکن است در مجاورت مواد رنگی قرار بگیرد یا روی ان ها رنگ ریخته شود اما در برابر این که با انها مخلوط شوند و رنگ بگیرند مقاوم است .

 این کفپوش اپوکسی صنعتی در برابر ضربه ، سابیدگی ، خط و خش که می تواند بر اثر تردد زیاد یا جابه جایی تخت های بیمارستان صورت بگیرد مقاوم است  .

چه باکتری هایی در کف پوش های اپوکسی نمی توانند تکثیر شوند ؟

میکروارکپگانیسم ها مانند  انواع قارچ ها ، مخمرها  ، انواع کپک ها ، باکتریی ها مانند سالمونلا ، باکتریی که در  دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی  وجود دارند . اکتیونومیست ها گونه صورتی که در کف پوش های متداول به راحتی رشد و نمو پیدا می کنند در کف پوش اپوکسی و پلی اورتان آنتی باکتریال امکان این که تکثیر شوند ندارند و هم چنین حشرات هم در کف پوش های اپوکسی به دلیل این که سطح ان به صورت صاف و یک دست است و هیچ درزی ندارد نمی توانند زندگی  کنند .

کف پوش اپوکسی آنتی باکتریال  را  روی چه سطح هایی می تواند  نصب شود ؟

کف پوش اپوکسی آنتی باکتریال را می شود   روی هر سطحی  نصب می شود سنگی ، موزاییکی ، سرامیکی  ، چوبی و بتنی و دربعضی مواقع که سطح از نظر جنس خاص است می توان با کمک افراد حرفه ای در این زمینه مشورت کرد و از ان ها کمک گرفت .

چه مقدار زمان باید صبر کرد تا بتوان پس از نصب  کف پوش اپوکسی آنتی باکتریال از ان استفاده کرد  ؟

معمولا به دلیل این که کف پوش های اپوکسی به صورت لایه لایه خشک می شوند زمان استفاده از ان ها سه روز طول می کشد البته باید به این نکته هم توجه داشت که برای هر متراژی این زمان متفاوت است .

دوام و میزان طول عمر کف پوش های  اپوکسی آنتی باکتریال به طور میانگین چقدر است ؟

طول عمر کف پوش های اپوکسی  به نوع نصب و اجرای ان بستگی دارد و اگر به صورت  صحیح  تعمیر و نگهداری شوند  طول عمر ان ها بیشتر است . اگر بخواهیم میانگین طول عمر کف پوش های اپوکسی را بگوییم ، 10 سال است .

کف پوش های اپوکسی آنتی باکتریال  را معمولا با چه رنگ هایی می توان ساخت و نصب  کرد؟

اغلب کف پوش های اپوکسی آنتی باکتریال را می توان  در تمام طیف های رنگی  صنعتی  موجود ساخت و استفاده کرد .

چه استانداردهای در آماده کردن سطوح کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال وجود دارد ؟

طبق استاندارد های موجود DIN28052 از پر استفاده ترین استانداردها است که برای آماده سازی  و نصب کف پوش های اپوکسی آنتی باکتریال که در بیمارستان ها و مکان های بهداشتی  مورد استفاده قرار می گیرد .

مواد اولیه ای که در کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال استفاده می شوند چه چیز هایی هستند ؟

مواد اولیه ای که در کف پوش های اپوکسی استفاده می شود رزین اپوکسی و مواد مقاوم کننده ی مخصوص کف پوش های اپوکسی .

کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال در برابر اسید های مختلف چه میزان مقاومت دارند ؟

برای ازمایش کف پوش های انتی باکتریال باید نوع مواد استفاده شده در کف پوش ، پی اچ ان ها میزان قدرت اسید مشخص باشد .

آیا می توان  کف پوش های  اپوکسی آنتی باکتریا ل را  در محیط قلیایی نیز  استفاده کرد ؟

با انجام ازمایش هایی که در قسمت قبل انجام می شود می توان در این خصوص هم جواب داد .

انتخاب کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال یکی از سخت ترین و پیچیده ترین تصمیم ها است چرا که طرح ها و رنگ های متنوعی دارد و همچنین این انتخاب علاوه بر این که تأثیرگذاری مستقیمی بر ضد عفونی کردن  فضای بیمارستان ها و بقیه ی ساختمان های درمانی مانند ازمایشگاه ها ، کلینیک ها و . . . دارد می‌ تواند به صورت  غیرمستقیم بر جان و سلامت انسان‌ها تأثیرگذار است .باید برای خرید کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال انتخاب مناسبی داشته باشم .

برخی از کف پوش های اپوکسی

کف پوش اپوکسی انتی باکتریال هموژن : هموژن ساختاری یک پارچه دارد روی این نوع کف پوش هیچ لکه سفیدی روی ان نمی افتد در این کف پوش به مرور زمان  هیچ درزی ایجاد نمی شود و همین طور هیچ تغییر سایزی در ان ایجاد نمی شود . کفپوش پریموپرمیوم و اپتیما از نوع کف پوش های هموژن است .

کف پوش های اپوکسی بیمارستانی کانداکتیو : این نوع از کفپوش اپوکسی بیمارستان دارای عنصر کربن است که جریان الکتریسیته را بین لایه های کف پوش عبور می دهد این نوع از کف پوش ها جایی نصب می شوند که نیاز باشد الکتریسیته کنترل شود این کف پوش ها در اتاق های عمل بیمارستان استفاده می شوند در کف پوش های کنداکتیو نصب ان ها روی زمین کاملا متفاوت است در نصب ان ها از چسب های مخصوص استفاده می شود و همچنین در لایه ی زیرین ان از سیم های مسی استفاده می شود .

کف پوش های  بیمارستانی هتروژن : این کف پوش بسیار پر هزینه است .

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند