کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان که به ان کف پوش پلی یورتان هم گفته می شود . مردم باید در انتخاب پوشش مناسب برای سطوح خود انتخاب خوبی داشته باشند تا بتوانند تا سال های زیادی از ان استفاده کنند چرا که هزینه زیادی در قبال ان می پردازند . ما به شما یکی از  بهترین و کاربردی ترین کف پوش های صنعتی را به شما معرفی می کنیم که هم از نظر اقتصادی به صرفه است هم طول عمر بالایی دارد . این نوع کف پوش ها را هم در فضای بیرون خانه استفاده می کنیم هم می توان از ان برای پوشش سطوحی که خارج از خانه قرار دارد استفاده کرد . کفپوش پلی یورتان یکی از جدید ترین و بهترین ها برای پوشش سطوح است . این کف پوش از رزین های پلی پورتان ساخته می شود . از لحاظ زیبایی حرف اول را بین تمام کف پوش ها می زند .

کفپوش پلی یورتان

پلی یورتان چیست؟

پلی یورتان از ترکیب مواد پلیمری  رزین های پلی یورتان و محصولات شیمیایی  تولید می شود .  کفپوش صنعتی پلی یورتان از پلیمر های مهندسی هستند که دو جز دارند . شرکت های تولید کننده با اضافه کردن بعضی از مواد ماندد پلاستیک محصولات ضد عفونی کننده و برخی فیلر ها در ساختار این کف پوش ها تغییراتی انجام می دهند .  به همین خاطر   تنوع زیادی  جنس مواد و  شکل ظاهری در  سطح های پوشش داده شده  با پلی یورتان هستیم. با  اضافه کردن کوچکی از مواد مختلف می توانیم شاهد تغییراتی شکفت انگیز در کف پوش های اپوکسی پلی یورتان باشیم . کف پوش های اپوکسی صنعتی پلی یورتان  از پوشش دهنده های پر کاربرد برای مکان هایی است  که به نوعی با تنش های زیاد و مختلفی  درگیر هستند. این نوع از کف پوش ها به راحتی روی هر سطحی میچسبند مانند سطوح بتنی  ، موزاییکی ، سرامیکی ، سیمانی و . . . یکی از دلایلی که باعث گسترش این کف پوش ها در سراسر جهان شده است ، اسان اجرا شدن ان روی  هرسطحی  است .

یکی دیگر از مزایای کف پوش صنعتی پلی یورتان خاصیت انعطاف پذیری ان است 

این ویژگی  کف پوش ها یکی از بزرگترین مزایای ان ها  است . این خاصیت  مواد پلی یورتان  است  که باعث انعطاف پذیری ان می شود . انعطاف پوششی که در  کف ساختمان اجرا می شود  یکی از مزیت بزرگ است . این موضوع باعث شده  که سطح ترک نخورد اگر کف پوشی که استفاده می کنیم هیچ درز و ترکی نداشته باشد  الودگی نمی تواند در ان نفوذ کند و یا هیچ ماده ای که روی ان ریخته می شود نمی تواند به سطح زیرین کف پوش رفته و ان را خراب کند . تغییرات اب و هوا مثل  گرما و سرمای  شدید هوا به کفپوش های دیگر که قابل انعطاف نیستند  خسارت زیادی وارد می کند مخصوصا کف پوش هایی که در فضای باز وجود دارند . خوش بختانه با امدن نسل جدیدی از کف پوش ها که با ان ها کف پوش های صنعتی پلی یورتان معروفند دیگر نیاز نیست نگران خراب شدن ان ها باشیم این کف پوش ها با انعطاف پذیری بالایی که دارند در برابر تغییرات اب و هوایی و اشعه های خورشید مقاوم هستند .

کف پوش های صنعتی پلی یورتان مقاوم در برابر خراشیدگی .

درسطوحی که در ان ها از ترکیبات پلی یورتان  که همان رزین های اپوکسی است برای پوشش استفاده می کنید   مقاومت بسیار بالایی دارند . این سطح  ها به اسانی دچار خط و خش و خراشیدگی نمی شوند این کف پوش ها  بسیار مقاوم و با کیفیت بالا  هستند.  شما می توانید از ان ها در  مکان هایی که امکان فشار و کشیدگی  زیاد است  استفاده کنید . کف پوش های صنعتی اپوکسی پلی یورتان در مان هایی مانند انبار ها نیز استفاده کنید .به هنگام استفاده و بهره برداری از کف پوش های اپوکسی شما می توانید مطمئن باشی که هیچ گونه اسیبی به ان وارد نمی شود .  ضد خش و خط بودن کف پوش های صنعتی اپوکسی در ایین نامه ی استاندارد هم اورده شده است . این محصول از طرف شرکت ها انواع تست های فیزیکی ، شیمیایی را می گذراند و سپس روی سطح نصب می شود .

کف پوش های صنعتی پلی یورتان ضد جرقه هستند.

کفپوش پلی یورتان خودشان قابلیت رسانایی جریان الکتریکی را دارند نوع پلی یورتان کف پوش های اپوکسی الکتریسیته ساکن را از درون لایه های خود عبود می دهد که این هم تجربه و مهارت خاص خودش را می خواهد در لایه زیرین ان از سیم های مسی استفاده می شود همچنین در ساختار مواد کف پوش اپوکسی از عنصر نقره استفاده می کنند . الکتریسیته ساکنی که درون کف پوش وجود دارد مانع از جرقه زدن در این محیط می شود .در برخی مکان ها اگر جرقه ای ایجاد شود اسیب های جبران ناپذیری ممکن است به بار بیاورد از کف پوش اپوکسی صنعتی پلی یورتان استفاده می شود مکان هایی مانند جایی که  مهمات و اسلحه نگهداری می شود .

کف پوش های اپوکسی صنعتی در برابر اشعه یو وی مقاوم هستند ؟

 کفپوش پلی یورتان با  دارا بودن  ساختار رنگی یک پارچه و کاملا یکسان و صاف  در برابر اشعه های خورشید مقاوم است و  جنس این کف پوش به گونه ای است که در برابر اشعه مستقیم نور خورشید ، دچار تغییر رنگ و رنگ پریدگی نمی شود.به همین خاطر از این کف پوش برای  پوشش سطح هایی که  خارجی  هستند و در فضای باز قرار دارند استفاده می شود . ثبات رنگی در ساختار سطوح از بزرگ ترین مزایای کف پوش اپوکسی صنعتی پلی یورتان است که کاربرد آن را افزایش داده است.

لازم به ذکر است که کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک به دلیل مقاوم بودنشان در برابر آسیب برای محیط هایی مانند پارکینگ بسیار کاربردی میباشند.

کف پوش های اپوکسی  صنعتی پلی یورتان ضد باکتری هستند ؟

کفپوش یلی پورتان را به علت این که ضد باکتری و میکروب است به ان کف پوش بیمارستانی یا بهداشتی گفته می شود .این کف پوش ها بدون هیچ درزی تولید می شوند و سطحی کاملا صاف و یک دست دارند این نکته باعث شده عاری از هر گونه الودگی و میکروب باشند و حتی حشرات هم نمی توانند در این کف پوش ها لانه سازی کذده و تکثیر شود همانطور که می دانید این حشرات باعث الودگی زیادی هستند . همچنین این کف پوش ها قابلیت شست و شو دارند و می توان از ضد عفونی کننده های بهداشتی هم استفاده کرد کف پوش های اپوکسی پلی یورتان با مواد شیمیایی واکنش نمی دهد . از کف پوش انتی باکتریال در کارخانه های تولید دارو ، کارخانه های تولید مواد غذایی  ، کف پوش گشتارگاه های گوشت و . . .  استفاده کرد . کف پوش های اپوکسی به دلیل مقاومت بالایی که دارند می توتنند در مکان هایی که تردد زیاد است از ان ها استفاده کرد .

کف پوش های اپوکسی صنعتی خاصیت ضربه گیری دارند ؟

یکی از متداول ترین مشکلات در رابطه  با کف پوش های اپوکسی سخت این است که  روی این پوشش ها خطر سقوط  بسیار زیادتر است. در مورد نصب و اجرای کف پوش اپوکسی پلی پورتان چنین مشکلی وجود ندارد . چرا که  سطح  های پوشش داده شده با ترکیبات پلی پورتان  انعطاف بالایی دارند  و جلوی  هر گونه از آسیب هایی که ممکن است رخ  دهد  می گیرد . البته باید گفت ضخامت پلی یورتان هم در انعطاف ان  تاثیرگذار است و با توجه به این که در چه مکانی نصب می شود و چه انتظاری از کف پوش اپوکسی خواهید داشت انتخاب می شود .

ایا کف پوش های اپوکسی صنعتی پلی پورتان ضد اب هستند ؟

از کف پوش های اپوکسی پلی پورتان می توان برای پوشش سطح هایی مثل  بتنی و سیمانی، موزائیک و سرامیک و …. می توان استفاده کرد. لایه  های استفاده شده  در کف پوش اپوکسی دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند  و از سطح زیرین کف پوش محافظت و پشتیبانی  می کند . و به همین خاطر برای تعمیر و ترمیم سطح های  قدیمی و دارای ایراد ساختاری مانند درز می توان از این کف پوش های اپوکسی که ساختاری  منسجم و یک پارچه  دارند استفاده کرد. ازبارز ترین و مهم ترین خصوصیات فنی کف پوش های اپوکسی پلی پورتان این است که این پوشش دارای درز و خلل و فرج نیست و به راحتی می توان به نظافت ان پرداخت و این کار بسیار عمل ساده ای است . به اسانی و بدون هیچ مشکلی  می توان سطح کف پوش خای اپوکسی پلی پورتان را با مواد شوینده شیمیایی شستشو داد بدون این که کوچک ترین نگرانی بابت پوسیده شدن ان ، تغییر رنگ دادن قسمت های رویی، فرسوده شدن و یا پوسته پوسته شدن ان، بادگردگی یا . . . .  داشته باشیم. مواد شیمیایی که در  شوینده ها و حلال ها و مواد ضد عفونی کننده  وجود دارند به هیچ عنوان در پوشش سطحی کف پوش اپوکسی پلی پورتان ، مشکلی ایجاد نمی کنند. این کف پوش ها به علت این که در ساختار ان ها رزین اپوکسی وجود دارد کاملا ضد آب و مقاوم به آب و رطوبت  شده  اند و در محیط های مرطوب از کاربری فوق العاده ای برخور دارند. نگهداری از پلی پورتان  خیلی ساده و راحت است .

 ایا کف پوش های اپوکسی پلی پورتان در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند ؟

کف پوش های اپوکسی  پلی پورتان  با دارا بودن  سطح پوششی بسیار مقاومی که در برابر مواد شیمیایی دارد. این ویژگی برای بیشتر صاحبان صنایع بسیار مهم بوده و از اهمیت  زیادی برخوردار است. در ساختمان هایی که امکان برخورد مایعات قوی شیمیایی با سطح وجود دارد می توان از کف پوش هایی با ترکیبات پلی اورتان  است ، استفاده کرد.مثلا در ازمایشگاه هاای شیمیایی از این نوع کف پوش ها استفاده می کنند تا اکر مواد شیمیایی روی زمین ریخت خسارتی به بار نیاورد .

از کف پوش های اپوکسی پلی پورتان در چه مکان هایی استفاده می شود ؟

 لایه رویی کف پوش اپوکسی پلی پورتان را می توان به صورت مات، نیمه براق و براق اجرا کرد که این با توجا به سلیقه مشتری انجام می شود .کف پوش های اپوکسی  پلی پورتان طرح ها و رنگ های متنوعی دارند به همین خاطر است که می گویند کف پوش های اپوکسی نسبت به سایر کف پوش ها دارای جلوه های متنوع تری هستند .  برای این که به چنین نتیجه ای برسند تلاش زیادی شده است .مثلا  برخی مواد را به رزین اپوکسی  رویه کف پوش اضافه می کنند  تا حدی که میزان مات یا درخشندگی کف پوش به چیزیزی که مشتری شفارش داده  برسد. موادی که در کف پوش های اپوکسی پلی پورتان استفاده می شود قابلیت بالایی در ترکیب با مواد دیگر دارند به همین دلیل است که  پوشش های رویه ی اخر با  خواص متعدد و انواع متفاوت تری ساخته می شوند و به دست مشتری می رسند . از کف پوش های اپوکسی پلی پورتان در ازمایشگاه ها ، کارخانه های تولید دارو ،  بیمارستان ها (به عنوان کفپوش اپوکسی بیمارستان ) کف پوش زمین های ورزشی و غیره استفاده میشود .

کف پوش های اپوکسی صنعتی پلی پورتان چگونه نصب می شوند ؟

در نصب این کف پوش ها باید مراقب باشیم که ، روی سطحی که می خواهیم کف پوش اپوکسی را نصب کنیم رطوبت نباشد . رطوبت زمین باعث می شود کف پوش فوم شود و روی سطح زمین نچسبد . اگر می خواهید کف پوش را روی سطح بتنی اجرا کنید باید حواستان به میزان رطوبت ان باشد

مراحل نصب کف پوش

اماده کردن سطح زیرین کف پوش

+ برای این که کف پوش به سطح بچسبد سطح زیر نباید صاف و صیقلی باشد .

+ لایه اول کف پوش رزین اپوکسی را بدون هیچ ماده ی دیگری روی سطح به صورت رقیق شده می ریزیم .

+ لایه دوم یا همان لایه میانی وظیفه اصلی در ایجاد مقاومت کف پوش را دارد .

+ لایه اخر که می تواند پلی پورتان باشد چسبندگی خوبی با اپوکسی لایه میانی دارد .

+ در مرحله اخر بتونه کاری انجام می شود .

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند