کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش اپوکسی صنعتی محصولی دو جزئی است که از یک قسمت رزین اپوکسی و یک قسمت هاردنر پلی آمین تشکیل شده است. هنگامی که این دو ماده شیمیایی با هم ترکیب می شوند، فرآیندی به نام “سخت گیری” نتیجه می شود. این دو جزء قبل از استفاده با هم مخلوط می شوند و سطح بسیار سخت و بادوامی را ارائه می دهند که در برابر لکه، سایش و مواد شیمیایی مقاوم است.روکش‌های اپوکسی محبوبیت زیادی دارند

کفپوش صنعتی

زیرا پوششی سریع خشک، سخت و محافظ برای بتن، فلزات و سایر مواد ایجاد می‌کنند. کفپوش اپوکسی صنعتی پوششی سخت و مقاوم در برابر مواد شیمیایی ایجاد می‌کنند و معمولاً روی بتن و فولاد برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی مانند اسیدها استفاده می‌شوند. این بدان معناست که کفپوش‌های اپوکسی به عنوان پوشش کف‌هایی که در معرض بارهای متوسط ​​و سنگین هستند، به عنوان مثال برای مکان‌های انبار، انبارها و مناطق تولید، مناسب هستند.

مکان‌های تجاری در مقیاس بزرگ، مانند کارخانه‌های تولیدی و انبارها، معمولاً فضای کفپوش بسیار زیادی دارند. فرسودگی ناشی از انواع مختلف ماشین آلات، نشت، ترافیک پرسنل و تجهیزات، و انواع دیگر استفاده مکرر باعث تخریب کف بتنی می شود.هزینه‌های مستقیم تعمیر و جایگزینی کف‌های بتنی شما تأثیر قابل‌توجهی بر سود شرکت شما دارد، اما نه به اندازه هزینه‌های غیرمستقیم مرتبط با تعطیل کردن عملیات شما برای گرایش به کف‌های پوسیده.

یک راه حل برای محدود کردن تأثیر مسائل کفپوش در کارخانه یا انبار شما، نصب کفپوش اپوکسی صنعتی بر روی دال بتنی است.درک ویژگی های مختلف کفپوش اپوکسی صنعتی و همچنین مزایا و معایب آن می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا نصب آن برای سازمان شما مناسب است یا خیر.

مزایای کفپوش اپوکسی صنعتی

  1. 1. کفپوش اپوکسی صنعتی برای مدت طولانی دوام می آورد

انتظار می رود کفپوش اپوکسی صنعتی  شما تا 30 سال در مناطق با ترافیک کم دوام داشته باشد. با تعمیر و نگهداری منظم، حتی در تاسیسات صنعتی و تجاری سنگین می تواند بیش از 20 سال کار کند. بیشتر تمیز کردن و نگهداری فقط چند دقیقه طول می کشد و کار روزانه شما را مختل نمی کند.

  1. کفپوش اپوکسی صنعتی مقرون به صرفه است

از آنجایی که اغلب می توان اپوکسی را روی کفپوش های موجود نصب کرد، ممکن است میلیون ها تومان  صرفه جویی کنید که در غیر این صورت برای تعمیر کفپوش هزینه می کنید. این ممکن است شما را از نیاز به تعویض دال بتنی که در عرض چند سال از بین می‌رود،جلوگیری کند.

  1. کفپوش اپوکسی مقاوم در خطرات صنعتی

کفپوش اپوکسی صنعتی در برابر ترک خوردگی مقاوم است که یک مشکل رایج در بتن است و در برابر سایش، خوردگی، دمای شدید و نشت مواد شیمیایی دوام دارد. اگرچه حذف هر چه سریع‌تر نشت‌ها بسیار مهم است، اما حوادث صنعتی رایج کفپوش‌های اپوکسی صنعتی را از بین نمی‌برند.

  1. کفپوش اپوکسی در برابر ضربه مقاوم است

کفپوش اپوکسی صنعتی  در مقایسه با  بتن به دلیل مقاومت بالای آن در برابر ضربه متمایز است. تصادفی را تصور کنید که در آن یک قطعه بزرگ از تجهیزات، مانند لیفتراک، به زمین سقوط می کند. ضربه های سنگین به راحتی باعث ایجاد ترک در بتن می شود، در حالی که بعید است که کفپوش اپوکسی آسیب ببیند.

  1. اپوکسی یک درزگیر موثر است

اپوکسی با چسباندن روی سطح موجود عمل می کند و پوششی سخت و غشا مانند ایجاد می کند. سطح جدید لکه ها را نگه نمی دارد و از بروز عیوب سطحی در بتن جلوگیری می کند. آب در بستر بتنی نیز خیس نمی شود و مقاومت در برابر سیل را افزایش می دهد.

  1. 6. اپوکسی تقریباً سه برابر قوی تر از بتن است

بتن به تنهایی قادر به تحمل حدود 3000 پوند بار در هر اینچ مربع است. با کفپوش اپوکسی صنعتی  مناسب، می توانید آن را به 10000 پوند در هر اینچ مربع افزایش دهید. این به معنای برخی از بالاترین مقاومت فشاری در بین کفپوش های صنعتی موجود در بازار است.

  1. کفپوش اپوکسی صنعتی می تواند ایمنی عملیاتی را بهبود بخشد

ایمنی نیروی کار شما یکی از دغدغه های اصلی در هر محیط صنعتی است. کفپوش اپوکسی صنعتی  با درخشش زیاد خود دید را افزایش می دهد و منابع نور را با شدت بیشتری منعکس می کند. این می‌تواند کارآیی نقاشی ایمنی خود را به حداکثر برساند و مسیریابی ایمن پرسنل شما را فراهم کند.

  1. اپوکسی مانند بتن صیقلی لغزنده نیست

در حالی که نقاط و تنگناها خطرناک ترین جنبه های یک محل کار صنعتی هستند، یک لغزش و سقوط ساده نیز می تواند ویرانگر باشد. کفپوش اپوکسی صنعتی  از سطح لغزنده برخی بتن اجتناب می کند: می توان آن را با شن، ماسه، اکسید آلومینیوم یا سایر مواد افزودنی با خواص چسبندگی متمایز مخلوط کرد. به همین علت برای پارکینگ ها از کفپوش اپوکسی صنعتی پارکینگ استفاده می کنند.

  1. اپوکسی برای کف گاراژ ایده آل است

اگر از کامیون های سنگین یا وسایل نقلیه دیگر استفاده می کنید، کفپوش اپوکسی صنعتی یک راه حل عالی است. تایرها نسبت به بتن کمتر به کف اپوکسی آسیب می رسانند. کشش بهتر به این معنی است که از تصادفات داخل گاراژ به راحتی جلوگیری می شود، زیرا وسایل نقلیه هنگام پیچیدن در داخل محوطه نمی لغزند.

اگرچه گزینه های دیگری برای پوشش کف صنعتی موجود است،کفپوش اپوکسی صنعتی یک راه حل همه جانبه برتر است که برای اکثر سایت های صنعتی مقرون به صرفه و موثر است. با نصب حرفه‌ای، سال‌ها قابلیت اطمینان کف‌پوش را به دست می‌آورید و می‌توانید توجه و بودجه خود را بر روی کارهایی که در دست دارید متمرکز کنید.

مراقبت و نگهداری از کفپوش اپوکسی صنعتی

به طور کلی، پوشش های کف اپوکسی نسبت به سایر انواع کفپوش راحت تر نگهداری می شوند. اگرچه در برابر مواد شیمیایی، لکه‌ها، خراش‌ها و ترک‌ها بسیار مقاوم است، اما حفظ سطح از کثیفی و زباله بسیار مهم است. تمیز کردن نقطه ای کافی است تا کف های شما را به مدت چند هفته در بهترین حالت نگه دارد، اما تمیز کردن عمیق، به خصوص در مناطقی که به شدت لکه دار یا کثیف هستند، سه یا چهار بار در سال ضروری است.

تمیز کردن نقطه ای معمولاً شامل جارو کشیدن یا جارو کردن زباله ها یا پاک کردن لکه ها و لکه ها با آب گرم است. استفاده از مواد شیمیایی خشن یا برس های سخت برای افزایش طول عمر پوشش کف اپوکسی شما نه ضروری است و نه مفید. معمولاً برای از بین بردن لکه های سرسخت، غوطه ور کردن یک کفگیر سخت در آمونیاک رقیق شده کافی است.

تمیز کردن عمیق معمولاً شامل جارو کردن یا جاروبرقی برای از بین بردن زباله های سطحی و برخورد جداگانه با مناطق لکه دار است. تمیز کردن کل سطح با یک برس موی متوسط ​​یا کف‌پاشی سخت و آمونیاک رقیق شده تمام چیزی است که برای تمیز کردن عمیق کف‌ها لازم است. شستشوی برقی یا شستشوی تحت فشار توصیه نمی شود.

رایج ترین کاربردها برای کفپوش اپوکسی صنعتی

مناطق پر تردد، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و لکه‌ها، و مکان‌هایی که نیاز به پوشش کف صنعتی با کارایی بالا دارند، باید این را در نظر بگیرند، از جمله:کارخانه های تولیدی، تاسیسات صنعتی،انبار ها، تولید کنندگان دارویی، آزمایشگاه ها، امکانات غذا و نوشیدنی، راه های راهرو اسکله ها. هم چنین در بیمارستان ها از کفپوش اپوکسی بیمارستان نیز استفاده می نمایند.

نصب کفپوش اپوکسی صنعتی چقدر طول می کشد؟

زمان نصب به عوامل زیادی از جمله اندازه تاسیسات شما، اینکه آیا کفپوش های موجود دارید، آیا این پوشش ها با پوشش جدید سازگار هستند و اینکه آیا کف بتنی شما نیاز به آماده سازی دارد بستگی دارد. آماده سازی سطح شما و نصب کفپوش اپوکسی صنعتی ممکن است کمتر از یک روز طول بکشد یا برای یک تاسیسات بزرگ که نیاز به مقدار قابل توجهی آماده سازی بتن دارد، ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

 

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند