کف سازی اپوکسی دارویی

الزامات در کف سازی اپوکسی دارویی چیست؟

  • مقاومت شیمیایی
  • مقاومت حرارتی
  • بهداشتی و ضد باکتری – بدون درز
  • سخت و بادوام

صنایع داروسازی ملزم به داشتن محیط های تمیز و استریل مناسب برای ساخت واکسن و دارو هستند. کف سازی اپوکسی دارویی  با ترکیبات حساس سر و کار دارند، بنابراین نگهداری در سرد و استفاده از مواد شیمیایی در فرآیند فرمولاسیون عادی می شود. به غیر از تجهیزات تخصصی و لباس های محافظ شخصی، شرکت ها باید نیازهای کفپوش دارویی را نیز حل کنند.

کف سازی اپوکسی دارویی | استحکام سازان

مزایای کف سازی دارویی

مقاومت شیمیایی

از آنجایی که آزمایشگاه‌های داروسازی به تولید دارو با ترکیبات مختلف مشغول هستند، فرآیند ساخت و فرمولاسیون شامل استفاده از مواد شیمیایی مانند اسیدها، بازها، حلال‌ها و عوامل اکسید کننده است. برخی از اینها ممکن است برای کف‌پوش‌های معمولی خورنده باشند که می‌تواند تعمیرات را پرهزینه کند – و کف‌هایی که مستعد باکتری هستند.برای محافظت از کفپوش ها – و کسانی که از آنها استفاده می کنند – صنایع دارویی باید روی کفپوش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی سرمایه گذاری کنند. اکثر محصولات مبتنی بر رزین مانند اپوکسی و پلی اورتان دارای این ویژگی هستند و آنها را به مناسب ترین گزینه برای آزمایشگاه هایی با استفاده مکرر از مواد شیمیایی تبدیل می کند.

 

مقاومت حرارتی

صنایع دارویی برای جلوگیری از نوسانات کیفیت که می تواند قدرت دارو را کاهش دهد، نیاز به ذخیره و تولید محصولات حساس – مانند واکسن ها و داروها – در محیط های دمایی کنترل شده دارند. به همین دلیل در این موسسات از سردخانه استفاده می شود. اما آیا کفپوش های معمولی مناسب هستند؟

اتاق‌های تمیز، آزمایشگاه‌های آزمایش و اتاق‌های انبار در صنایع داروسازی باید در برابر دما مقاوم باشند. بر خلاف کفپوش های معمولی که به راحتی می توانند به دلیل دمای زیاد ترک بخورند – که به راحتی می توانند آلاینده هایی مانند باکتری ها را در خود جای دهند – شما به چیزی مانند کف سازی اپوکسی دارویی نیاز دارید که سخت و سفت باشد.

 

بهداشتی و آنتی باکتریال

جدا از مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر دما، شرکت های داروسازی به دنبال کفپوش های بهداشتی و آنتی باکتریال نیز هستند. از آنجایی که آزمایشگاه ها و اتاق های انبار برای جلوگیری از آلودگی محصولات باید استریل باشند، حتی کارگران برای جلوگیری از این مشکل از روپوش، محافظ صورت و دستکش استفاده می کنند. روش های ضد عفونی نیز اغلب برای حفظ یک فضای تمیز استفاده می شود.برای حل این مشکلات، محصول و سیستمی که می توانید در اتاق های تمیز، آزمایشگاه ها و مکان های ذخیره سازی استفاده کنید، سیستم کف سازی اپوکسی دارویی است. بنابراین شما مطمئن خواهید بود که با مواد مناسب ساخته شده است. همچنین به دلیل روکش بدون درز رزین اپوکسی تمیز و بهداشت آن آسان است و از مخفی شدن میکروب ها در آن جلوگیری می کند.

 

سخت و بادوام

از آنجایی که صنایع داروسازی مقادیر زیادی محصول تولید می کنند، کفپوش ها نیز برای تحمل این بار سنگین باید سخت و بادوام باشند. ماشین‌ها و یخچال‌ها با نیاز مکرر به حمل و نقل کالا در داخل و خارج از ساختمان، اتاق‌های این موسسات را تزئین می‌کنند. ترافیک سنگین، پالت تراک ها و لیفتراک های چرخ دار به کفپوش های معمولی آسیب می رساند.

 

کفپوش بدون درز

ترک ها و درزهای کفپوش می توانند خاک، گرد و غبار و میکروب ها را در خود جای دهند، بنابراین یک کف بدون درز یک راه حل عملی برای به حداقل رساندن انتشار میکروارگانیسم ها است.سیستم کف سازی اپوکسی دارویی یک لایه ضخیم و ماله‌کشی است که برای تشکیل یک سیستم ناگسستنی و پیوسته بدون اتصال می‌باشد. همچنین به لوله‌ها و مجراها می‌چسبد و می‌توان آن را روی دیوارها اعمال کرد و اطمینان می‌دهد که نشت‌ها جایی برای رفتن به جز در زهکشی ندارند.به همین دلیل است که برای شرکت های داروسازی ایده خوبی است که محلول های کفپوش مبتنی بر رزین مانند اپوکسی  را نصب کنند و این سیستم کف سازی اپوکسی را اجرا کنند. اپوکسی سایش سخت دارد و در برابر فشارهای سنگین و سایش مقاومت میکند.

 

حفاظت از ایمنی کارگران با کفپوش اپوکسی دارویی

هنگام دست زدن به مواد حساس، تصادف لغزش و سقوط می‌تواند حتی خطرناک‌تر از شرایط دیگر باشد، بنابراین مقاومت در برابر لغزش و ایمنی کارگران اغلب تمرکز اصلی در بسیاری از زمینه‌های تاسیسات دارویی است. می‌توان به سیستم‌های کف سازی اپوکسی دارویی اضافه کرد تا کشش بیشتری در برابر لغزش و افتادن ایجاد کند، اما همچنان سطحی بدون درز را به راحتی تمیز می‌کند. همچنین می توان کف را به قسمت های مختلف با رنگ های مختلف تقسیم کرد یا مناطق خطرناک را مشخص کرد. یک پوشش اپوکسی یا رزینی با فرمولاسیون خاص، با ارائه یک سطح تمیز و صاف که بسیار بادوام، مقاوم در برابر سایش است، می تواند در برابر نشت سمی، ضربه و سایر خطرات مقاومت کند، یک پوشش اپوکسی یا رزینی با فرمول خاص راه حلی طولانی مدت برای صنعت داروسازی ارائه می دهد.

 

کفپوش برای شرکت های داروسازی بهره وری را افزایش می دهد

استفاده ازکف سازی اپوکسی دارویی در انبار در نهایت باعث افزایش بهره‌وری می‌شود، وسایل نقلیه و تجهیزات مورد استفاده در چنین کف‌های تمیزی ساییدگی و پارگی کمی دارند، به دلیل افزایش روشنایی و دید واضح‌تر برای کارگران، می‌توان حرکت مواد را سریع‌تر انجام داد. کار آسان تر خواهد بود زیرا کارگران باید بدون آسیب کار کنند.

 

کم هزینه نگهداری کلی طبقات

کفپوش های اپوکسی به راحتی اجرا می شوند و در صورت وجود ترک بر روی شکاف ها به راحتی می توان آن را حفظ کرد. کفپوش اپوکسی می تواند بسیار بادوام باشد، بنابراین احتمال کمی وجود دارد که به تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشد، بنابراین هزینه کلی مالکیت نسبت به یک کف بتنی معمولی ارزان تر است.

 

چگونه از کف اپوکسی نگهداری می کنید؟

برای تمیز کردن منظم کف اپوکسی خود، یک گرد و غبار ساده معجزه می کند. استفاده از گرد و غبار گیر هفته ای یکبار بهترین راه برای تمیز کردن کفپوش های اپوکسی و جمع آوری گرد و غبار خفه کننده یا کثیفی است. در صورت تمایل، می‌توانید با یک شلنگ تمام کف خود را بشویید و سپس از یک اسکاج برای جذب باقی مانده‌ها استفاده کنید. علاوه بر کف دارویی ، در کف سازی اپوکسی غذایی باید به این نکات نظافتی نیز رعایت کرد.

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند