آب بندی استخر

آیا باید استخر بتنی خود را آب بندی کنم؟

یکی از سوالاتی که معمولا از پیمانکاران استخر پرسیده می شود این است که آیا باید  استخر خود را آب بندی کنم؟ پاسخ کوتاه بله است.پس از سرمایه گذاری در استخر، مهم است که روی آب بندی استخر برای محافظت از بتن خود نیز سرمایه گذاری کنید. سطوح بتنی که اطراف استخر را احاطه کرده اند در معرض آسیب قرار می گیرند و آب بندی استخر احتمال ساییدگی و پارگی سطح شما را کاهش می دهند. سیلر غیر متخلخل است، بنابراین اساساً دافع آب است. این بدان معنی است که سطح بتونی تزئینی شما در برابر چیزهایی که در غیر این صورت در سطح آن فرو می روند مقاومت می کند.

آب بندی استخر | استحکام سازان

درزگیری استخر برای محافظت از بتن اطراف استخر مهم است. آب بندی استخر نیز می تواند به افزایش ظاهر آن با درخشندگی و رنگ کمک کند. به علاوه، می‌توانید از یک درزگیر ضد لغزش استفاده کنید تا احتمال لغزش و افتادن افراد را کاهش دهید. آب بندی استخر شما یک فرآیند سریع است که تفاوت زیادی ایجاد می کند.

در اینجا تنها چند مورد از مواردی است که می تواند در طول زمان استخر را به خطر بیندازد:

  • کلر از استخر شما
  • ترافیک پیاده
  • کپک و سفیدک
  • کرم ضد آفتاب و نوشابه
  • قرار گرفتن در معرض آب و هوا (به عنوان مثال، اشعه ماوراء بنفش، برف و غیره)
  • اسباب‌بازی‌ها و شناورهای استخری که برای مدت طولانی در یک نقطه نشسته‌اند

استخرهای شنا در مناطقی از شهرستان که در طول زمستان یخ می زند، به میزان زیادی از آب بندی استخر سود می برند. آب می‌تواند به کوچک‌ترین شکاف‌ها نفوذ کند و وقتی دما به سطح انجماد برسد، آب منبسط می‌شود که منجر به ترک خوردن می‌شود. همین امر در مورد تمام سطوح بتنی خارجی – نه فقط عرشه استخر – صدق می کند.

 

چه زمانی باید استخر بتنی خود را آب بندی کنم؟

استخر شما باید به محض اینکه سیلر بتواند روی سطح اعمال شود آب بندی شود (به عبارت دیگر، پس از اینکه عرشه تازه ریخته شده کاملا خشک شد یا به درستی عمل کرد). اگر عرشه استخر را نصب یا دوباره روکش کرده‌اید، از پیمانکار خود بپرسید که چه زمانی می‌توان سیلر را اعمال کرد. هرچه زودتر سیلر را اعمال کنید، زودتر می تواند از سطح شما در برابر آسیب محافظت کند.

 

چه زمانی، زمان آب بندی مجدد استخر بتنی است؟

حتی یک سیلر که به درستی استفاده شده باشد به مرور زمان به دلیل استفاده و قرار گرفتن در معرض عناصر فرسوده می شود. به طور کلی، عرشه استخر باید هر 2 تا 5 سال یکبار آب بندی شود. مدت زمان مناسب برای صبر کردن برای آب بندی استخر  به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند میزان استفاده از آن و اینکه آیا قرار گرفتن در معرض عناصر زیاد است.

علائمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید که نشان می دهد استخر شما نیاز به یک پوشش جدید دارد. برای مثال، ممکن است شروع به دیدن نشانه‌هایی از سایش کنید یا به نظر می‌رسد که آب به جای اینکه مانند زمانی که یک سیلر به‌تازگی استفاده می‌شود، در سطح خیسانده شود. مهم است که استخر خود را به درستی آب بندی کنید، بنابراین با یک پیمانکار حرفه ای در مورد اینکه چند وقت یکبار باید آب بندی مجدد را انجام دهید، صحبت کنید.

 

سیلرها چگونه ظاهر استخر را بهبود می بخشند؟

آب بندی بتن استخر علاوه بر هدف کاربردی خود، ظاهراستخر را با محافظت از آن در برابر سایش و پارگی، لکه ها و محو شدن رنگ بهبود می بخشد. علاوه بر این، بسیاری از دارندگان استخر نیز ظاهر استخر خود را پس از استفاده از سیلر دوست دارند زیرا سیلر می تواند رنگ را بهبود بخشد و ظاهر بتن رنگی را تشدید کند. بسته به ظاهری که می‌خواهید، می‌توانید سیلر را انتخاب کنید گزینه‌ها از روکش مات طبیعی تا براقیت بالا را شامل می‌شوند.

 

آیا آب بندی عرشه بتنی استخر را لغزنده می کند؟

برای ایمنی شما و هر کسی که در اطراف استخر شما راه می‌رود، ضروری است که از لغزنده نبودن  استخر اطمینان حاصل کنید. اگر سیلر مناسبی را برای عرشه استخر خود انتخاب کنید، هنگام خیس شدن لغزنده نخواهد بود. می‌توانید سیلری را انتخاب کنید که به‌طور خاص برای مقاوم بودن در برابر لغزش طراحی شده باشد، یا می‌توانید مواد افزودنی غیرلغزشی را انتخاب کنید که سطح را لغزش نکند.

 

آیا می توان آب بندی عرشه استخر را رنگی کرد؟

درزگیرهای بتن را می توان رنگی کرد. می توانید آنها را رنگی خریداری کنید یا می توانید آنها را با رنگ ته رنگ دلخواه خود مخلوط کنید. درزگیرهای بتن رنگی یک گزینه عالی هستند اگر می خواهید از تمام مزایای یک سیلر بهره مند شوید و در عین حال رنگ ظریفی را روی  استخر خود داشته باشید – آنها بدون نیاز به لکه دار کردن سطح بتن شما کمی رنگ را ارائه می دهند.

 

چگونه  استخر بتنی را آب بندی می کنید؟

در حالی که این امکان برای صاحب خانه وجود دارد که  استخر بتنی را آب بندی کند، این کار ساده ای نیست. به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند یک متخصص را برای آب بندی استخر استخدام کنند. یک پیمانکار باتجربه مشکلات رایجی را که هنگام آب بندی سطح بتنی باید بداند می شناسد و نکات و نکات لازم را برای گرفتن بهترین نتیجه می داند.

در اینجا مراحل اساسی برای آب بندی استخر  آمده است:

  • برای از بین بردن روغن، گریس، لکه ها، کثیفی و گرد و غبار از بتن، از یک شستشوی تحت فشار (که گاهی اوقات “شستشوی برقی” نامیده می شود) یا شیلنگ با نازل فشار بالا استفاده کنید.
  • سطح را از هر نوع درزگیر یا رنگ موجود پاک کنید.
  • برای باز کردن منافذ بتن از محلول اچینگ استفاده کنید.
  • یک لایه نازک از سیلر را با استفاده از غلتک یا اسپری اعمال کنید.
  • صبر کنید تا لایه اول سیلر خشک شود سپس لایه دوم را در جهت مخالف بمالید.
  • قبل از راه رفتن  روی بتن خود اجازه دهید سیلر کاملا خشک شود.

 

۴ مرحله برای آب بندی استخرها

اگر تصمیم به آب بندی استخر را  دارید، این مراحل را دنبال کنید :

 

۱. بستر را صاف کنید

شما باید هر گونه تغییر در دیواره یا کف استخر (تخت ملات چسبیده به عایق رطوبتی سیمانی) را در سطوح مسطح قابل قبول قرار دهید.

 

۲. زیرلایه را تمیز کنید

برای تسهیل اتصال قوی برای غشای ضد آب و کاشی، اطمینان حاصل کنید که بستر به درستی آماده شده است. آماده سازی مناسب مستلزم حذف هر گونه آلاینده روی سطح بستر است – از جمله گریس، باقی مانده ها و گرد و غبار. و همچنین تمام مواد شل، مانند مواد حاصل از لانه زنبوری یا شیر. روش های ممکن برای تمیز کردن عبارتند از: شستشوی تحت فشار، خراش دادن، سندبلاست، شات بلاست و سنگ زنی. پس از آماده سازی نهایی، تمام گرد و غبار را با جاروبرقی پاک کنید، سطح را با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید و قبل از استفاده از غشا اجازه دهید خشک شود. اگر بتن هیچ آلودگی نداشته باشد، ممکن است فقط نیاز به شستشو و شستشو داشته باشید.

 

۳. غشای ضد آب را اعمال کنید

طبق دستورالعمل آب بندی استخر، غشای ضد آب مورد نظر خود را اعمال کنید. غشای جداسازی ترک ضد آب را می توان با غلتک، ماله یا اسپری روی بتن تازه سه روزه استفاده کرد و تنها در دو تا سه ساعت بهبود می یابد. قبل از پوشش دادن کل سطح با غشاء، تمام ترک های بتن را تا 1/8 اینچ از قبل پر کنید. تمام اتصالات کنترلی، اتصالات بستر، درزهای میدان و گوشه ها را فلش بزنید. در هر جایی که سطوح عمودی با سطوح افقی برخورد کنند، مانند حاشیه، صندلی‌های نیمکت و ستون‌ها. در هر جایی که مواد غیر مشابه با هم برخورد می کنند، مانند زهکش ها و اتصالات انبساط/کنترل. تمام چشمک زدن باید طبق دستورالعمل محصول با استفاده از آب بندی استخر انجام شود.

پس از اتمام چشمک زدن، غشاء را با استفاده از غلتک چرت 1/4 تا 1/2 اینچی، ماله بریدگی 3/16 اینچی یا سمپاش بدون هوا روی کل سطح بمالید. یک لایه را با حداقل ضخامت 25 میلی متر مرطوب بمالید. اجازه دهید این لایه به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که غشاء نیمه شفاف شود خشک شود و سپس لایه دوم را 25 میلی متر مرطوب با زاویه قائم به لایه اول بزنید.

 

۴. تست نشت

هنگامی که غشاء به درستی خشک شد، قبل از شروع نصب کاشی، تست کنید تا از ضد آب بودن استخر مطمئن شوید. برای انجام این کار، استخر را با سرعت کم پر کنید. برای مقایسه، ظرف آزمایشی را با آب پر کنید و آن را در کنار استخر نگه دارید. سطح آب استخر و ظرف آزمایشی را بعد از پر شدن و دوباره بعد از چند روز اندازه گیری کنید. اگر استخر و ظرف آزمایش مقادیر مشابهی از آب را از دست داده باشند، احتمالاً تبخیر یا باد مقصر هستند. با این حال، اگر استخر به طور قابل توجهی بیشتر از ظرف آزمایش آب از دست داده باشد، باید استخر را تخلیه کنید و سیستم آب بندی استخر را تعمیر کنید.

آزمایش فاز می تواند به شما کمک کند منبع هر گونه نشتی را جدا کنید. استخر را تا حدی پر کنید – زیر هر وسیله ای در دیوار – و آزمایش را انجام دهید. اگر هیچ نشتی تشخیص داده نشد، استخر را بالاتر از سطح اول وسایل پر کنید و آزمایش را تکرار کنید. مجدداً، اگر شواهدی مبنی بر نشتی وجود نداشت، استخر را پر کنید و آزمایش نهایی را انجام دهید. اگر در هر مرحله نشتی تشخیص داده شد، برای انجام تعمیرات، استخر را تا آنجا که لازم است تخلیه کنید.

مشتریان شما احتمالا مشتاق هستند تا مجموعه خود را راه اندازی کنند. اما اجازه ندهید که شما را تشویق کند که مراحل فرآیند آب بندی را نادیده بگیرید. آب بندی اپوکسی در استخر به شکل مناسب و بررسی اثربخشی آن به مشتریان شما کمک می کند تا مطمئن شوید که مشتریان شما می توانند در تمام فصل از استخر خود لذت ببرند.

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند