آب بندی بتن

آب بندی بتن برای محافظت  در برابر آسیب سطحی، خوردگی و لکه بر روی بتن اعمال می شود. آنها یا منافذ بتن را مسدود می کنند تا جذب آب و املاح را کاهش دهند یا یک لایه غیر قابل نفوذ تشکیل می دهند که از عبور چنین موادی جلوگیری می کند. بتن یک ماده متخلخل است که به راحتی سیالات را جذب می کند: در آب و هوای یخ زده و ذوب، انبساط مایعات یخ زده می تواند سطح بتنی را که آب بندی نشده است تخریب کند.

علاوه بر این، نمک، کود، روغن و سایر مواد شیمیایی خانگی نیز می توانند به بتن بدون آب بندی بتن آسیب بزنند و رنگ آنها را تغییر دهند. صرف نظر از اینکه یک پاسیو بتنی با چیدمان زیبا یا روسازی بتنی تزئینی دارید، باید مطمئن شوید که تمام تلاش خود را انجام می دهید تا آن را برای مدت طولانی جذاب و همچنین بادوام کنید. این کار می تواند با ارائه مزایای اضافی به محافظت از بتن کمک کند.درزگیرها انواع مختلفی دارند.

آب بندی بتن | استحکام سازان

آب بندی بتن نفوذی

آب بندی بتن نفوذی را می توان بر روی مجموعه ای از سطوح بتنی لخت با هدف محافظت از آنها در برابر فرسایش، لکه گیری و در برابر عوامل محیطی مانند آب و هوا، دما و اشعه UV استفاده کرد. بتن دارای قوام متخلخل است به این معنی که قادر به جذب و حفظ رطوبت است. درزگیرهای نفوذی به سطح بتن جذب می‌شوند، جایی که واکنشی را ایجاد می‌کنند که با ماده مسدودکننده و پیوندی ایجاد می‌کند تا منافذ را مسدود کند. این سیلرها را می توان به سیلرهای سیلیکونی، سیلانی و سیلیکاتی تقسیم کرد.

 

آب بندی  بتن سیلیکونی

اینها سیلرهای نافذی هستند که برای استفاده به عنوان یک محافظ کوتاه مدت ایده آل هستند که به احتمال زیاد نیاز دارید که مرتباً آنها را روی سطح قرار دهید. آب بندی بتن سیلیکونی بدون تغییر ظاهر بتن عمیقاً به داخل منافذ نفوذ می کنند و آن را انتخابی عالی برای حفظ ظاهر سازه بتنی می کند.

 

آب بندی بتن سیلان

از آنجایی که سیلرهای سیلان باید به صورت ضخیم با 2 تا 3 لایه اعمال شوند، تا 8 سال محافظت خواهید داشت. با این حال، این سیلرها ممکن است به دلیل فرآیند اعمال، بتن را تیره کرده و ظاهر را تغییر دهند. معمولاً درزگیرهای سیلان در سازه های بلوک بتنی و آجری از جمله دیوارهای خارجی استفاده می شود.

 

آب بندی  بتن سیلیکات

برخلاف سیلرهای سیلیکونی و سیلانی، سیلر سیلیکات هیچ گونه محافظتی در برابر آسیب آب ارائه نمی دهد. این یک انتخاب عالی به عنوان متراکم کننده و سخت کننده سطوح بتنی است و تاثیری بر جذابیت زیبایی بتن پس از اجرا ندارد.

 

آب بندی بتن موضعی

این کار موضعی به دلیل خاصیت چسبندگی قوی، پوششی را بر روی سطح بتن تشکیل می دهند که به عنوان یک مانع عمل می کند. این پوشش از بتن در برابر رطوبت، لکه، خوردگی و مواد شیمیایی محافظت می کند. ظاهر فیزیکی بتن نیز همراه با لایه محافظ آن تغییر خواهد کرد. هر آب بند موضعی بتن ظاهر فیزیکی بتن را به طرق مختلف تغییر می دهد. به احتمال زیاد سیلر خشک می شود و به یک لایه شفاف و براق تبدیل می شود و در صورت خیس شدن می تواند لیز شود. انواع بیشتری از درزگیر بتن موجود است فراتر از دو نوع اصلی این کار، سیلرهای بیشتری وجود دارند که این کار را انجام می دهند که به عنوان گزینه در دسترس هستند.

 

آب بندی بتن اکریلیک

درزگیرهای اکریلیک را می توان هم برای پروژه های داخلی و هم برای پروژه های بیرونی استفاده کرد که به شما گزینه ای آسان، همه کاره و مقرون به صرفه را می دهد. این درزگیرهای بتن پوششی نازک روی بتن با گزینه هایی با درخشش های مختلف بسته به پوشش زیبایی شناختی مورد نیاز شما تشکیل می دهند.

 

آب بندی بتن پلی اورتان

آب بندی بتن پلی اورتان بر روی سطوح بتنی داخلی، خارجی و افقی در مناطق پرتردد یا مناطق پر استفاده مانند کف و میز کار می کنند. روکش پلی یورتان از درخشندگی جزئی تا براقیت زیاد متفاوت است و به جلوگیری از لک شدن و خراشیدگی کمک می کند. سیلر پلی اورتان نوعی سیلر ضخیم تر و مقاوم تر از اکریلیک است و می تواند بر پایه آب یا بر پایه حلال باشد. درزگیرهای پلی اورتان رنگ سطوح بتنی را تغییر نمی دهند و به مرور زمان زرد نمی شوند. آنها یک انتخاب ایده آل برای کف گاراژ هستند زیرا در برابر سایش مقاوم هستند و انعطاف پذیری برای مقاومت در برابر ضربه هایی را ارائه می دهند که مهر و موم های اکریلیک شکننده آن را ندارند.

 

آب بندی بتن اپوکسی

اپوکسی یک محلول آب بندی بتن ضخیم و بادوام را ارائه می دهد که به بهترین وجه برای کاربردهای داخلی استفاده می شود زیرا در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم نیست. این ماده دفع کننده آب است و می تواند در یک روکش براق که شفاف یا رنگی با افزودن آسان رنگدانه های رنگی باشد، ارائه شود. درزگیر بتن اپوکسی یک انتخاب عالی برای مناطق شلوغ کفپوش است که به مقاومت بالایی در برابر سایش نیاز دارند. درزگیرهای بتن اپوکسی معمولاً به شکل یک محصول دو جزئی تولید می شوند.

 

فواید آب بندی بتن چیست؟

اگر بتن طولانی مدت می خواهید، از درزگیرهای بتن بادوام استفاده کنید. درزگیرهای بادوام یک لایه محافظ محکم بر روی سطح بتن تشکیل می دهند و مقاومت سایشی و شیمیایی سخت و طولانی مدت ایجاد می کنند. بیشتر سیلرهای بادوام در رنگ های مختلف موجود هستند و براقیت از خود به جای می گذارند. مهم نیست که چه نوع درزگیر بتن را انتخاب می کنید، می توانید تا حد زیادی از مزایای زیر بهره مند شوید.

 

۱. آنها کپک را مهار می کنند

بتن متخلخل است به این معنی که آب یا رطوبت را جذب می کند. اگر این رطوبت خشک نشود منجر به تشکیل کپک می شود. کپک ممکن است بیشتر روی بتن هایی که برای مدت طولانی خیس می مانند تشکیل شوند. ممکن است باعث ایجاد تغییر رنگ سبز در سطح بتن شود. وقتی روی بتن آب بندی بتن می کنید، از رشد کپک جلوگیری می کنید. این به محافظت از بتن کمک می کند و باعث می شود که برای مدت طولانی بهتر به نظر برسد.

 

۲. عمر بتن را افزایش می دهد

سطح متوسط ​​بتن می تواند حدود 25 تا 30 سال دوام بیاورد، اما اگر دچار ترک خوردگی یا تغییر رنگ شود، مجبور می شوید زودتر از موعد مقرر آن را تعویض کنید. آب بندی بتن می تواند دوام بتن را افزایش دهد: آب بندی احتمال زنده ماندن بتن شما در این 25-30 سال یا حتی بیشتر را افزایش می دهد.

 

۳. دوام بتن را افزایش می دهد

هنگامی که بتن بیرونی شما در معرض عناصر خشن قرار می گیرد، پوسته پوسته شدن، ترک خوردن و سایر مشکلات رایج ممکن است رخ دهد. اما با اعمال آب بندی بتن، دوام بتن افزایش می یابد که حتی از بروز خسارات احتمالی نیز جلوگیری می کند. اگر می خواهید مطمئن شوید که بتن عالی، جذاب و به درستی کار می کند، آب بندی بتن یک انتخاب منطقی است.

 

۴. آب بندی ارائه می دهد حفاظت

چندین چیز وجود دارد که می تواند به بتن شما آسیب برساند، بنابراین محافظت از آن ضروری است. درزگیر می تواند بتن را در برابر نشت روغن، کثیفی و سایر لکه ها و همچنین اشعه های مضر UV خورشید محافظت کند. علاوه بر این، درزگیر رطوبت را مسدود می کند و از این رو آن را از یخ زدگی و ذوب شدن در امان نگه می دارد.

 

۵. آب بندی رنگ بتن را بهبود می بخشند

تغییر رنگ بتن زمانی رخ می دهد که در معرض عناصر خشن قرار گیرد. با گذشت زمان، این باعث می شود بتن شما قدیمی یا کثیف به نظر برسد. آب بندی بتن یکپارچه و موضعی می توانند رنگ دست نخورده بتن را با ارائه محافظت در برابر عناصر خشن و همچنین تمیز و تیز نگه داشتن آن برای مدت طولانی حفظ کنند.

 

۶. آب بندی به ارزش ملک شما می افزاید

هنگامی که صحبت از اجاره، فروش یا خرید خانه می شود، کفپوش یکی از مهمترین مواردی است که در نظر گرفته می شود. استفاده از آب بندی بتن بر روی بتن شما آن را دوباره جدید نشان می دهد و از این رو ارزش ملک شما را به خصوص برای بتن هایی که قدیمی به نظر می رسد یا برای مدت طولانی بدون آب بندی استفاده شده است، افزایش می دهد.

 

آب بندی بتن به روش صحیح : از این اشتباهات رایج اجتناب کنید

این کار یک ضرورت است: کف های شما را تمیز، براق و مقاوم در برابر لکه نگه می دارد. استفاده منظم از یک پوشش محافظ برای جلوگیری از تراشه، ترک و تجمع کثیفی حیاتی است.آب بندی بتن ممکن است کار ساده ای به نظر برسد – پروژه ای که خودتان به راحتی می توانید آن را انجام دهید. اما آیا از چهار اشتباه رایجی که می تواند پروژه را خراب کند آگاه هستید؟ مطمئن شوید که می دانید اگر تصمیم دارید این کار را به تنهایی انجام دهید، چه کاری را نباید انجام دهید. و به یاد داشته باشید: آب بندی بتن حرفه ای همیشه یک گزینه صرفه جویی در زمان است.

 

اشتباه شماره ۱: نادیده گرفتن کثیفی، کثیفی و لکه ها

اولین قدم برای آب بندی کردن بتن موثر، تمیز کردن عمقی سطح است. از یک برس اسکراب با موهای سخت استفاده کنید تا تمام آلودگی هایی که با یک شستشوی ساده پاک نمی شوند را از بین ببرید. برای پر کردن ترک ها و سوراخ ها با مواد چسباننده و پاک کردن لکه های روغن وقت بگذارید. هر چیزی که از سطح بتن جدا نکنید، پس از اعمال پوشش، برای همیشه آب بندی می شود.

 

اشتباه شماره ۲: انتخاب مهر و موم اشتباه

آیا به دنبال یک روکش براق و براق هستید یا محصولی را می‌خواهید که کمی کم‌رنگ‌تر باشد؟ بسیاری از کسانی که این کار را خودشان انجام می دهند به سادگی به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه می کنند و ارزان ترین و بزرگترین سطل مهر و موم را که می توانند پیدا کنند خریداری می کنند. این بهترین راه برای پیدا کردن محصول مناسب برای کف شما نیست. سیلر شما برای دفع چه چیزی نیاز دارد؟ می خواهید چه شکلی باشد؟ حتما قبل از خرید محصول خود این سوالات را بپرسید.

 

اشتباه شماره ۳: استفاده از سیلر به طور ناموزون

چه در حال اسپری کردن یا رول کردن آن هستید، مطمئن شوید که سیلر را به طور یکنواخت اعمال می کنید. به سرعت خشک می شود و جای خطا وجود ندارد.یکی دیگر از اشتباهات که باید از آن اجتناب کرد، استفاده از سیلر بیش از حد ضخیم است. این کار قرار است به سرعت خشک شود، اما اگر بیش از حد آن را بپوشانید، خشک نمی شود و این کارایی طولانی مدت آن را به خطر می اندازد. بهتر است آن را خیلی نازک بزنید و بعداً یک لایه دوم بزنید.

 

اشتباه شماره ۴: کار بدون محافظت

فراموش نکنید که این کار به لباس کار سنگین، دستکش و عینک ایمنی نیاز دارد. از ماسک نیز استفاده کنید و سعی کنید بخار آن را تنفس نکنید. اگر مواد شیمیایی به پوست شما برخورد کنند می توانند مضر باشند. همیشه بلافاصله پس از اتمام کار لباس خود را عوض کنید.

 

به حرفه ای ها اعتماد کنید

هنگامی که آب بندی بتن را به افراد حرفه ای واگذار می کنید، تعمیر ترک های سطحی متخصص، لکه زدایی کامل، محصولات درجه یک و کاربرد دقیق و دقیق را دریافت خواهید کرد. لازم نیست نگران باشید که پول خود را برای سیلر اشتباه هدر می دهید و آن را نادرست به کار می برید. شما مجبور نخواهید بود که خراب شدن اولیه پوشش را تماشا کنید، زیرا این اتفاق نمی افتد.لازم نیست آخر هفته را به آب بندی بتن اختصاص دهید. برای یک ارزیابی رایگان امروز با ما تماس بگیرید.

 

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند