کفپوش آنتی باکتریال چیست ؟ + کاربرد و مزایا

آنچه در این مقاله میخوانید

کف پوش اپوکسی صنعتی انتی باکتریال چیست ؟ 

کفپوش اپوکسی چیست و کفپوش آنتی باکتریال چیست ؟ شما برای پوشش سطح زمین به کف پوش نیاز دارید . امروزه طرح مناسب کف پوش یکی از مباحث مهم در دنیای طراحی داخلی تبدیل شده است و درخواست های روز افزون مشتریان باعث شده کف پوش هایی در انواع مختلف تولید شوند .انتخاب کف پوش مورد نظر برای محیطی که میخواهیم کف ان را بپوشانیم بسیار مهم است . یکی از کف پوش هایی که برای پوشش سطح زمین می توانید استفاده کنید کف پوش های اپوکسی صنعتی است . این کف پوش ها یک مخلوط دو جزئی است از رزین اپوکسی و موادی برای استحکام کف پوش در ان استفاده می شود .یکی از مکان هایی که باید دقت بیشتری در انتخاب کف پوش ان داشته باشیم ، بیمارستان ها و مراکز درمانی است چرا که انتخاب کف پوش نامناسب برای بیمارستان ها حتی می تواند منجر به انتقال بیماری شود ، پس باید در انتخاب ان بیشترین دقت و تمرکز را به کار ببریم . کف پوش اپوکسی صنعتی انتی باکتریال انتخابی مناسب برای مراکز درمانی و بیمارستان ها است .

 

کف پوش اپوکسی صنعتی انتی باکتریال یا کف پوش بیمارستانی چیست ؟

کفپوش صنعتی آنتی باکتریال یکی از بهترین پوشش ها برای کف بیمارستان است چرا که این کف پوش سطحی بدون درز و یک پارچه است  و این کف پوش کوچک ترین درزی ندارد . از این رو از کف پوش صنعتی انتی باکتریال در کارخانه های دارو سازی ، در کف اتاق های تمیز بیمارستان ها و همه بخش هایی که در بیمارستان باید ضد عفونی باشند استفاده می شود . کف پوش اپوکسی صنعتی انتی باکتریال دارای مجوز های رسمی از صنایع بهداشتی است . استفاده از کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال به میزان چشم گیر و قابل توجهی می تواند به پاکیزگی و ضد عفونی محیط  بپردازد و تاثیر زیادی در زیبایی محیط دارد .کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال به دلیل ساختاری که دارند از مقاومت زیادی برخوردارند و همچنین در برابر مواد شیمیایی و در برابر خوردگی که ممکن است در اثر برخورد با اسید یا مواد قلیایی باشد مقاومت زیادی از خود نشان می دهند  مواد هایی  مانند گازوئیل ، بنزین ، مواد دارویی ، روغن و . . . ساختار شیمیایی مواد کف پوش های اپوکسی این امکان را به ما می دهد که مواد گوناگونی از ان ها تولید کنیم که خواص ان ها باهم متفاوت است . خوتص هر کدام از کف پوش های اپوکسی متفاوت است و می توان با اضافه کردن موادی ویژگی های ان ها را تغییر داد .به عنوان مثال وقتی می خواهند برای محیطی کفپوش اپوکسی ضد جرقه تولید کنند از عنصر نقره در مخلوط ان استفاده می کنند .این کف پوش ها در برابر گرما نیز مقاومت زیادی از خود نشان می دهند به همین خاطر از ان ها در محیط هایی که گرمای زیادی دارند استفاده می شود .استفاده از کف پوش های اپوکسی صنعتی انتی باکتریال برای پوشش کف بیمارستان ها ، کلینیک ها و مراکز جراحی استفاده می شود روشی بسیار مدرن و کار امد است چرا که حفظ بهداشت محیط را فراهم می کند یکی از دلایل ان شست و شوی سرع ان ها با مواد ضد عفونی کننده است . کف پوش اپوکسی صنعتی انتی باکتریال از رشد میکرو ارگانیسم هایی مثل کپک ، قارچ ، باکتری و میکروب جلوگیری می کند و با داشتن سطحی صاف و بدون درز از تولید مثل حشرات الوده جلوگیری می کند . همچنین باید گفت هیچ گونه گرد و غباری روی ان قرار نمی گیرد .

 

کاربرد کفپوش اپوکسی صنعتی آنتی باکتریال

  • بیمارستان ها و مراکز درمانی و زیبایی
  • رستوران ها و سفره خانه ها در بخش اشپزخانه ان ها
  • انبارها و بخش هایی که در ان ها مواد غذایی بسته بندی می شود
  • کارخانه هایی که در انها لوازم پزشکی تولید می شود
  • اتاق رخت کن های ورزشگاه ها و حمام ها ی مکان هایی مانند استخر ها و سرویس بهداشتی مکان های عمومی
  • کلینیک ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی پزشکی و دارویی
  • غذاخوری هاو سلف های  مدارس و دانشگاه ها
  • راهروها و مسیرهای پر رفت و آمد

 

کف پوش های اپوکسی انتی باکتریال را جگونه و با چه روشی روی سطح زمین اجرا می کنند ؟

  • سطح زمین قسمتی که می خواهیم برای ان از کفپوش اپوکسی صنعتی استفاده کنیم باید خای از هرنوع گرد و غبار و آلودگی باشد .
  • باید رزین اپوکسی را با هادنر مخلوط کنیم ( هارنر را برای مقاومت بیشتر کف چوش های اپوکسی به ان اضافه می کنند )
  • مخلوط هارنر و رزین اپوکسی را باید با دستگاه مخلوط کن مخصوصی به مدت یک الی دو دقیقه به هم بزنند .
  • مخلوط اپوکسی با هاردنر را روی یک سینی بریزید و رنگ مخصوص را با ان مخلوط کنید فقط هواستان باشد که رنگ به خوبی باهاردنر مخلوط شود .
  • لایه اول را روی زمین بریزید و با غلتک مخصوص که مرطوب است روی زمین به صورت یکسان  پخش کنید .
  • برای اجرای لایه دوم باید 12 ساعت صبر کنید تا لایه اول  به خوبی خشک شود .
  • برای این که لایه دوم را روی زمین اجرا کنیم باید وسایل مورد نیاز را که  لایه  را با ان ها روی زمین نصب کرده بودیم به خوبی بشوریم .

یکی از نکاتی که باید در اجرای کار رعایت کنید این است که از زمان مخلوط رنگ با مواد اپوکسی صنعتی فقط 20 دقیقه زمان دارید زیرا بعد از این زمان رنگ شروع به ترمم شمیایی در مخلوط می کند .

 

مزایای کف پوش صنعتی اپوکسی انتی باکتریال

  • این کف پوش ها هیچ گونه گرد و غباری را جذب نمی کنند و  ضد آلوده گی هستند .
  • کف پوش اپوکسی را به خوبی می توان روی سطح بتنی اجرا کرد به شرط ان که بتن رطوبت نداشته باشد .
  • این کف پوش ها از نظر شیمیایی برای انسان ها و همچنین حیوانات خطری ندارد .
  • ضد لکه و رطوبت هستند این کف پوش نمی گذارد که مواد به لایه زیرین نفوذ کند .

امید است این مطلب از استحکام سازان ، مجری متخصص انواع اپوکسی کف ، مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند