معرفی بهترین مدل های چسب های ساختمانی و مقایسه آنها + ۸ مدل کاربردی چسب های ساختمان

آنچه در این مقاله میخوانید

بیشرفت‌هایی که امروزه در بیشتر صنایع صورت گرفته، باعث شده تمامی ابعاد زندگی ما تحت تاثیر قرار بگیرد و می ‌توان گفت انجام دادن بعضی از فرایندها ساده و راحت ‌تر شده است. در گذشته در صنعت ساخت‌ و ساز از سیمان یا آبدوغ برای چسباندن مصالح ساختمانی استفاده می‌ شد که البته در آن زمان ساختمان سازی با آن مواد ساده و راحت ‌تر بود. اما امروزه در این صنعت، به ترکیبات بهترین چسب های ساختمان با کاربردهای مختلف آن نیاز است تا سطوح مختلف در ساختمان مانند پارکت، چوب، سرامیک و … را چسباند.

 

چسب ‌های ساختمان چیست؟

این چسب‌ ها ماده‌ ای هستند که زیر مجموعه چسب‌ های صنعتی محسوب می ‌شوند و دارای کاربردهای مختلفی هستند. می ‌توانند انواع مختلفی از مصالح و متریال‌ های مختلف را درزگیری، عایق ‌بندی و… انجام دهند و حتی دو سطح را به یکدیگر بچسبانند و از نفوذ رطوبت به سطح هم جلوگیری می ‌کنند. چسب‌ ها در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارند.

برای مثال چسب‌ های آکواریومی که درزگیری برای آکواریوم‌ ها بوده؛ ولی در قسمت ‌هایی از ساختمان هم از آن استفاده می ‌شود. البته چسب ‌های ساختمانی هم همین خصوصیات را دارا هستند که برای صنعت عمران هم طراحی می ‌شوند. در موقعیت‌های زیادی از آنها استفاده می ‌شود که در این مطلب می ‌خواهیم با بهترین چسب های ساختمان آشنا شویم.

 

انواع چسب‌ های ساختمان

شناخت انواع مختلف

چسب های ساختمان و کاربردهای متنوعی که دارند به افراد کمک می‌ کنند تا بتوانند کالایی مناسب طبق نیاز خود را تهیه کنند. این را هم باید بدانند که هیچ زمانی امکان ندارد دو سطح به هم نچسبد. اگر زمانی این اتفاق رخ بدهد، باید بدانید محصولی اشتباه را تهیه کرده ‌اید. زیرا با محصولاتی که دارای کیفیت پایین هستند، نمی ‌توان دو سطح را به هم چسباند. از انواع چسب ساختمان این موارد زیر را می ‌توان به شمار آورد:

 

بیشتر بخوانید: آب بندی استخر

 

چسب سنگ

این نوع چسب، کاشی و سرامیک را به یکدیگر می ‌چسباند و بیشتر در نمای ساختمان‌ ها کاربرد دارد و دارای چسبندگی بسیار بالا در زمان کوتاه است. این چسب طوری تولید شده است که روان نمی ‌شود. مانند چسب سنگ معروف لازیو دارای مقاومت زیاد در مقابل تغییرات دما و فشارهای فیزیکی و ضربه دارد.

 

چسب گرانول هکتور ساختمانی

از این چسب هم برای چسباندن نوارهای لبه چسبان استفاده می ‌شود و دارای دو نمونه کوانتوم و هکتور است. مدل گرانول ساختمانی مقاومت بیشتری دارد و لبه ‌های سطح ‌ها را برای مدت‌ های زیادی بدون مشکل به هم می ‌چسباند و در صنعت ساختمان سازی و عمران کاربردهای زیادی دارد. زیرا روی انواع سطح‌ ها قابل اجرا است.

 

چسب کاست بولت

این هم نمونه ‌ای از چسب‌ های ساختمانی است که سطح ‌هایی مانند آجری، بتنی و هر مصالح دیگر را به هم می ‌چسباند. مهم نیست این سطح افقی است یا عمودی در هر صورت دو سطح را با ماندگاری بالا به همدیگر می ‌چسباند. بیشترین کاربرد این چسب در فیکس کردن میلگردهای بتنی است؛ ولی در مصارف ساختمان هم کاربرد دارد. تمامی این چسب‌ ها از بهترین چسب های ساختمان در ایران و در بازار موجود است.

 

چسب سیلیکون عمومی

این چسب برای درزگیری مورد استفاده قرار می ‌گیرد و در مقابل مواد شوینده و رطوبت بسیار مقاوم است. بیشتر در نماهای بیرونی ساختمان کاربرد دارد و دارای رنگ ‌بندی متنوعی است تا هم ‌رنگ سطح‌ های مورد نظر شود. این چسب در رنگ‌ های سفید، قهوه ‌ای، نقره ‌ای مورد استفاده قرار می ‌گیرد. البته نوعی از این چسب ‌ها مخصوص آینه است. البته انواع دیگری از چسب‌ ها به نام آکواریومی، پلی اورتان، کارتریجی و سوئیسی هم در ساختمان کاربرد دارند.

 

انواع چسب های ساختمان

 

برندهای معتبر چسب های ساختمان

در ساخت و تولید چسب، برندهای زیادی مشغول به فعالیت هستند و بعضی از این شرکت‌ ها طبق توانایی و فناوری‌ هایی که دارند، به صورت تخصصی محصولات خود را با کیفیت بالا روانه بازار می ‌کنند. یک نمونه بهترین چسب های ساختمان ، شیمی ساختمان است که در این بخش جلودار بوده و دارای محصولات متنوعی مانند فرکوتک، فرکو گروت، کوتایل است. همچنین چسب‌های پودری، بتن، خمیری، پودر بندکشی و چسب‌های ضد اسید را نیز تولید و به بازار عرضه می ‌کند.

یک نمونه دیگر بهترین برند چسب ساختمان که درجه یک بوده و بسیار در این صنعت مشهور است، برند ساروج بوده که محصولات خود مانند چسب‌ های کفپوش مانند انواع کفپوش اپوکسی صنعتی ، بتن، ضد اسید و خمیری را تولید می‌ کند. شرکت غفاری از برندهای معروف و مطرح است که محصولات با کیفیتی را عرضه می‌ کند و انواع چسب ‌های سنگ، پودری، خمیری و … را تولید می‌ کند.

از دیگر برندها می ‌توان به برند  Z90یا شرکت NSG که دارای سابقه طولانی در این زمینه و محصولات شیمی و صنعتی در پایه تکنولوژی ‌های جدید و نانو است را می ‌توان نام برد. این شرکت محصولاتی مانند انواع چسب های آب بندی، واتر استاپ، ژل‌ های درزگیر و چسب و افزودنی‌ های ملاتی دارد. یک نمونه دیگر بهترین چسب ساختمان که سابقه خوب و طولانی مدت دارد، سهند شیمی بوده و محصولاتی مانند چسب‌ های رزین آمولوسینی، چسب کاشی پودری و آب بندی را عرضه می‌ کند.

 

کاربرد چسب های ساختمان چیست؟

کاربردهای انواع چسب ‌های ساختمانی بسیار متفاوت است. کاربرد و مزیتی که این چسب ‌ها در ساختمان سازی دارند شامل موارد زیر است:

  • با استفاده از این نوع چسب ‌ها کار ساخت و ساز ساده و راحت ‌تر انجام می ‌شود.
  • به کار گرفتن و استفاده از این نوع چسب ‌ها بسیار رایج شده و بیشتر افراد متخصص فنی متریال ‌های قدیمی را کنار گذاشته و از بهترین چسب های ساختمان استفاده می ‌کنند.
  • توسط این چسب ‌های ساختمانی سرعت کار و تمام شدن پروژه ‌ها بهتر و سریع ‌تر می ‌شود.
  • چسب‌ های ساختمان دارای قیمت ارزان ‌تری هستند و هزینه ساخت را تا حدودی کمتر می‌ کنند.
  • بهترین چسب ساختمان قدرت چسبندگی بیشتری نسبت به متریال‌ های قدیمی دارند.
  • این چسب ‌های ساختمان بهتر و بهینه ‌تر از ملات ‌های قدیمی هستند و کارایی بیشتری هم دارند.

 

انواع دیگری از چسب های ساختمان

تنوع چسب‌ هایی که در ساختمان سازی و کلا صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار زیاد است. از پرکاربردترین آنها می ‌توان موارد زیر را نام برد:

 

چسب بتن

از این چسب بسیار زیاد استفاده شده و از ترکیبات شیمیایی تولید می‌ شود. دارای انواع مختلفی است و برای افزایش و استقامت بتن به کار گرفته می ‌شود.

 

چسب اکریلیک

این چسب همان چسب آکواریوم است و بسیار پرکاربرد و پر استفاده ‌تر از چسب ‌های دیگر ساختمانی است. به عنوان چسب سیلیکون هم آن را می ‌شناسند که برای آب بندی استفاده می ‌شود و برای متصل کردن دو قطعه شیشه در ساخت آکواریوم و برای درز کاشی‌ ها، دور شیرآلات و نشتی لوله ‌ها و اتصالات کاربرد دارد.

 

بیشتر بخوانید: کفپوش اپوکس

 

چسب ساختمان PVC

این چسب هم به عنوان چسب لوله نام دارد. برای اتصالات لوله و اتصال پی‌وی‌سی کاربرد دارد و برای لوله‌ های پلیکا استفاده می ‌شود.

 

چسب ۱۲۳

چسبی همه کاره است و از بهترین انواع چسب ساختمان محسوب می‌ شود. هر چیزی را که فکر کنید را می ‌توان با این چسب چسباند و دارای مقاومت و قدرت چسبندگی بسیار زیادی است. به راحتی مورد استفاده قرار گرفته و سریع خشک می‌ شود.

 

کلام آخر

با پیشرفت‌ هایی که در علم شیمی و فرمول‌ های جدید رخ داده است، نسل ‌های جدیدی از چسب ‌های ساختمان و بهترین نمونه های چسب ساختمان به بازارها عرضه شده است که موجب دوام و استحکام سازه ‌ها شده و کیفیت فرایندهای ساختمانی را هم بیشتر می‌ کنند. امیدواریم این مطالب از استحکام سازان یرای شما همراهان همیشگی ما مفید بوده باشد و نکات ارزنده ای را به شما منتقل کرده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند