هر آنچه که باید درباره ی اپوکسی ضد لغزش بدانید + مزایا و معایب

آنچه در این مقاله میخوانید

کفپوش اپوکسی ضد لغزش یکی از راه‌ حل‌ های مناسب برای تزئین منزل و ایجاد یک فضای زیبا و ایمن است. این نوع کف پوش از مواد خاصی تهیه می‌شود که باعث جلوگیری از لغزش در سطح کف می‌شود. به‌طورکلی، زمانی که نام  اپوکسی کف ضد لغزش را می‌شنویم اولین موردی که توجه ما را به آن جلب می‌کند، ایمنی آن به هنگام راه‌ رفتن است. چراکه لغزنده بودن کف یک محیط مشکلات بسیاری برای افراد ایجاد می‌کند، به ویژه محیط‌های که رفت‌وآمد در آنجا زیاد است باعث می‌شود تا کار کردن بر روی این نوع سطوح بسیار سخت و آزاردهنده باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در رابطه با کفپوش‌های اپوکسی ضد لغزش و مزایا و معایب آن‌ها صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه با استحکام سازان باشید.

 

کفپوش اپوکسی ضد لغزش چیست؟

کفپوش اپوکسی ضد لغزش، نوعی روکش مقاوم کف است که از مخلوطی از مواد اپوکسی، اکسید آلومینیوم، ماسه سیلیکا، پلیمر ماسه‌ای و ماده ضدلغزنده تشکیل شده است. کفپوش‌های اپوکسی ضدلغزش از ویژگی‌های مختلفی مانند مقاومت بالا در برابر فشار، خوردگی و سایش، ضد آب و مقاوم در برابر مواد شیمیایی، نصب و نگهداری آسان، قابلیت تحمل دماهای بالا یا پایین، طول عمر بالا برخوردار هستند و در محیط‌هایی مانند منزل، محل کار، ساختمان‌های اداری و تجاری، استخرها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ایجاد کفپوش اپوکسی که خاصیت ضد لغزندگی نیز داشته باشد لازم است از مواد ضدلغزش با دانه‌بندی‌های متفاوت استفاده شود. این نوع مواد شامل موارد زیر است:

  • مواد ضد لغزش ریز (حدود 200 – 300 میکرون): این نوع مواد در سراسر پوشش برای حفظ خواص ضدلغزش و ایجاد سطحی صاف و براق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مواد ضد لغزش متوسط (حدود 300 – 400 میکرون): این نوع مواد نسبت به مواد نوع اول کمی سنگین‌تر هستند و اندازه بزرگ‌تری نیز دارند. ازاین‌رو، این نوع مواد یک پوشش بافتی ایجاد می‌کنند. از جمله مزایای این بافت این است که چسبندگی بسیار زیادی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود سطح مورد نظر حتی در محیط مرطوب نیز از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد.
  • مواد ضد لغزش درشت (حدود 400 – 500 میکرون): این نوع موارد نسبت به دو مواد قبلی بالاترین میزان پوشش ضدلغزش را داشته و در شرایط خشک و مرطوب بالاترین و مقاوم‌ترین نوع پوشش را ارائه می‌دهد.

 

مزایا و معایب اپوکسی ضدلغزش

در ادامه به بررسی و توضیح مزایا و معایب کفپوش اپوکسی می‌پردازیم تا بیشتر با این نوه کفپوش‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

 

مزایا

  • دوام: کفپوش‌های اپوکسی از جمله سخت‌ترین و محکم‌ترین کفپوش‌هایی هستند که مقاومت و دوام بسیار بالایی در برابر خراش، ساییدگی، ضربه، گرما، ماشین آلات سنگین و موارد دیگر دارند. شما می‌توانید بدون نگرانی از این نوع کفپوش‌ها در محیط‌های مختلف استفاده کنید.
  • مقاومت بالا: کفپوش اپوکسی ضد لغزش دارای مقاومت بالا در برابر فشار، خوردگی و سایش است، که آن را به یک گزینه مناسب برای محیط‌های با ترافیک سنگین می‌کند. همچنین، این نوع کفپوش‌ها در برابر لکه، آب، لکه‌های روغن، شیرینی و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند و این نوع مواد باعث ایجاد لکه و کثیفی بر روی آن‌ها نمی‌شود.
  • ضد لغزش: این نوع کفپوش دارای پوشش ضد لغزش است که احتمال ایجاد حوادث مختلف را به حداقل می‌رساند. این ویژگی در مناطق مرطوب و مکان‌هایی مختلفی نظیر رستوران‌ها، محل کار، کلینیک‌ها، حمام‌ها و استخرها بسیار حائز اهمیت است.
  • ظاهر زیبا: کفپوش اپوکسی ضد لغزش در دسترس بودن رنگ‌های مختلف و قابل شخصی‌سازی است، که به شما اجازه می‌دهد تا چیدمان دلخواه خود را با تأثیرات جذاب و زنده انجام داد
  • نگهداری آسان: این نوع کفپوش بسیار آسان در نگهداری است و نیاز به تمیز کردن و نگهداری مداوم کمتری دارد.
  • بهداشتی: از دیگر مزایای استفاده از اپوکسی ضد لغزش خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ آن است و همین موضوع باعث می‌شود تا این نوع کفپوش برای محیط‌هایی که نیاز به شرایط بهداشتی دارند، مناسب باشد.

 

بیشتر بخوانید: آب بندی استخر

 

کفپوش اپوکسی ضدلغزش

 

معایب

به‌طورکلی معایب زیادی برای این نوع کفپوش‌ها وجود ندارد و مزایای استفاده از آن‌ها بسیار زیاد است.

  • اما به طور کلی، کفپوش‌های اپوکسی هنگام خشک شدن بوی شیمیایی ناخوشایندی ایجاد می‌کنند که هنگامی که در معرض بخارهای حاصل از این نوع کفپوش‌ها قرار می‌گیرید می‌تواند خطرناک باشد.
  • همچنین، با وجود مقاومت و دوام بالایی که در برابر موارد مختلف دارند اما در برابر اشعه نور خورشید (UV) مقاومت بالایی نداشته و پس از مدتی ظاهر خود را از دست داده و ماندگاری نخواهد داشت.
  •  از دیگر معایبی که می‌توان برای این نوع کفپوش‌ها درنظر گرفت این است که برای تمیز کردن آن به پاک‌کننده‌های مخصوصی نیاز دارند و به طور مداوم نباید از پاک‌کننده‌های مبتنی بر صابون برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کرد.

 

سخن پایانی

در این مطلب از استحکام سازان به بررسی کامل کفپوش اپوکسی با خاصیت ضدلغزش و مزایا و معایب آن پرداختیم. همانطور که تا به اینجا توضیح دادیم کفپوش‌های اپوکسی از جمله موارد پرکاربرد و مناسب در محیط‌های مختلف هستند، چرا که از مزایای بیشماری برخوردار هستند. اما برای استفاده از این نوع کفپوش‌ها لازم است از مجموعه و تیم‌های متخصص در این زمینه استفاده کنید تا با بهترین مواد و متریال موجود کفپوش مورد نظر شما را تهیه و با تخصص کامل اجرا کنند.

 

بیشتر بخوانید: کفپوش اپوکسی صنعتی

 

سوالات متداول

۱. کفپوش اپوکسی ضد لغزش چیست؟

کفپوش اپوکسی ضد لغزش یک نوع روکش کف است که با استفاده از مواد اپوکسی مختلف و دیگر ترکیبات تهیه می‌شود و دارای خاصیت ضدلغزش است. این نوع کفپوش‌ها برای محیط‌های مختلف و پرتردد بسیار مناسب هستند.

۲. استفاده از کفپوش اپوکسی ضد لغزش چه مزایایی دارد؟

مزایای کفپوش اپوکسی ضد لغزش بسیار زیاد است، اما مهم‌ترین آن جلوگیری از لغزندگی، مقاومت در برابر رطوبت و آب، مقاومت در برابر شکستگی، سایش و خوردگی و قابل استفاده در مناطق با ترافیک بالا، مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و بخش‌های عمومی دیگر است.

۳. آیا نصب و اجرای کفپوش اپوکسی ضد لغزش پیچیده است؟

قطعا نصب و اجرای کفپوش اپوکسی ضد لغزش نیاز به مهارت و تجربه دارد و برای نصب صحیح آن، به تجهیزات خاصی نیاز است که در این باره بهتر است از افراد و مجموعه‌های حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند