کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

پارکینگ‌ها با چالش‌های متعددی در طبقه‌بندی خود مواجه هستند. کفپوش اپوکسی صنعتی پارکینگ باید بتواند بتن را از سایش و آسیب محافظت کند. علاوه بر این در مورد پارکینگ های چند طبقه نیز باید به عنوان لایه های میانی ضد آب عمل کنند.با این حال، چالش ها در اینجا متوقف نمی شوند: محصولات مشخص شده برای چنین مناطقی باید در برابر لاستیک های داغ و گازهای گلخانه ای خودرو مقاوم باشند. گاهی اوقات نشت مایعات ترمز، روغن خودرو و سایر مواد شیمیایی وجود دارد.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در مواقعی که نیاز به کفپوشی با روکش های بدون درز همراه با مقاومت شیمیایی و خواص تزئینی بالا باشد نسبت به سایر روش های کف سازی ارجحیت دارد. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک بیشتر در صنایع الکترونیک و مخابرات، صنایع خودروسازی، کارخانه‌های داروسازی، صنایع هوافضا، سالن‌های عملیات، اتاق‌های کامپیوتر و غیره استفاده می‌شود. سطح بتنی که باید روی آن پوشش داده شود باید سفت، سالم و عاری از گرد و غبار و سایر مواد مانع مانند رنگ، آهک، پوشش ها، گچ، مواد پخت، شیرآلات و سایر بقایای چسب باشد.

آماده سازی اولیه برای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

قبل از آماده سازی مکانیکی، ابتدا از یک چربی گیر مناسب برای حذف پولیش، موم، گریس، روغن و مواد آلوده کننده مشابه استفاده می شود. سطوح بتنی آلوده به صورت مکانیکی یا با سنگ زنی، خراش دادن، سنگ زنی یا شات بلاست آماده می شوند و به طور مناسب با روش های مکانیکی برای بتن سالم و جامد آماده می شوند. آثار گرد و غبار و زباله با استفاده از تجهیزات خلاء حذف می شود.

روش های کاربرد کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک _روش کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

1) آماده سازی سطح

تمام بسترها باید خشک (حداکثر 5% رطوبت)، تمیز، سالم و عاری از خاک باشند. برای آماده سازی سطح از آسیاب های سطحی و شات بلاست استفاده می شود. قبل از استفاده از پرایمر سطح باید به خوبی تمیز و عاری از گرد و غبار باشد.

2) پرایمینگ

ضروری است که محتویات پرایمر قبل از مخلوط شدن با یکدیگر کاملاً مخلوط شوند. محتویات به آرامی با مته با سرعت کم مخلوط می شوند و حداقل 4 دقیقه با پارو می زنند. سپس پرایمر بر روی سطح خشک بتن 0.2 تا 0.25 کیلوگرم در هر متر مربع توسط برس / غلتک اعمال می شود.

3) گذاشتن نوار مسی

یک نوار مسی با عرض و ضخامت مورد نیاز گذاشته شده است. ابتدا کاغذ کره برداشته می شود و قسمت چسبنده نوار مسی در معرض دید قرار می گیرد. نوار مسی خود چسب را در فاصله 1 تا 4 متری از هم به صورت طولی و عرضی روی بستر تمیز پرایم شده بچسبانید. در حاشیه، نزدیک به دیوارها، نوار مسی خود چسب را در فاصله 6 اینچی از دیوارها بچسبانید. در هر انتهای اتاق، نوار مسی باید برای اتصال زمین به بیرون کشیده شود.

4) پوشش پایه

این یک سیستم خود تراز سه جزیی است که به رنگ سیاه طبیعی است. پوشش پایه باید پس از خشک شدن پرایمر (معمولاً پس از 6 تا 8 ساعت پس از استفاده از پرایمر) اعمال شود.

5) روکش

تاپ کت یک سیستم خود تراز سه جزئی است. طیف گسترده ای از رنگ ها برای آن موجود است و برای انتخاب بهترین رنگ مناسب برای یک محیط خاص باید با بخش فنی تماس گرفت. تاپ کوت درست بعد از خشک شدن بیس کت اعمال می شود. برای استفاده از روکش باید حداقل 12 ساعت فاصله داشته باشید. زبر کردن سطح بیس کت خشک شده با استفاده از کاغذ سنباده برای چسباندن بهتر لایه رویی با پوشش پایه توصیه می شود. قبل از اعمال تاپ کوت سطح باید تمیز شود و از عاری بودن سطح از ذرات گرد و غبار اطمینان حاصل شود. روش اختلاط و کاربرد برای پوشش رویی و پوشش پایه مانند یک سیستم خود تراز معمولی رایج است.

اهمیت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک برای ساختمان های تجاری و صنعتی

دلایل متعددی برای کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک برای انتخاب بتن با روکش اپوکسی برای کفپوش های تجاری یا صنعتی وجود دارد. اپوکسی فوق‌العاده قوی است، ماندگاری بالایی دارد، به راحتی تمیز می‌شود و حتی می‌تواند در رنگ‌های چشم‌نواز متعددی باشد. با این حال، یکی از مزایای کمتر آشکار کفپوش اپوکسی این است که می توان ترکیب اپوکسی را مطابق با نیازهای شما طراحی کرد. این بدان معنی است که پیمانکار کفپوش شما می تواند پوشش ها را برای محافظت بیشتر در برابر عناصر فضا فرموله کند.

برای بسیاری از کسب‌وکارها، در مهندسی کف‌های صنعتی مناسب، ویژگی‌های ضد الکتریسیته ساکن هستند. اگر کار شما شامل وسایل الکترونیکی، مواد قابل اشتعال یا هر چیز دیگری است که ممکن است مستعد جرقه باشد، کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در دراز مدت هزینه خود را به همراه خواهد داشت.

چگونه کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک از محصولات و کارگران شما محافظت می کند

برای بسیاری از عملیات تجاری و صنعتی، ایجاد تخلیه ساکن یک خطر بزرگ است. هنگامی که کارگران شما در اطراف ساختمان حرکت می کنند، بار الکتریکی ایجاد می کنند که در بدن آنها نگه داشته می شود. بنابراین، هنگامی که آنها چیزی فلزی یا رسانا را لمس می کنند، می تواند تخلیه شود. اگر این اتفاق با یک دستگیره فلزی در بیفتد خوب است،
اما اگر جرقه به یک قطعه الکترونیکی حساس – یا یک جسم قابل اشتعال – برخورد کند، ممکن است فاجعه آمیز باشد. اینجاست که کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک وارد می شود. این می تواند تا حد زیادی احتمال چنین اتفاقاتی را کاهش دهد. به بیان ساده، اپوکسی می تواند دارای عناصر رسانا در مخلوط باشد که به آن اجازه می دهد هر بار استاتیکی که کارگران شما ممکن است داشته باشند، در حالی که در اطراف زمین حرکت می کنند، جذب کند. دو روش اساسی برای انجام این کار وجود دارد، اتلاف الکترواستاتیک (ESD) یا رسانای الکترواستاتیک (ESC) بسته به نیاز شما:

1.اپوکسی اتلاف کننده الکترواستاتیک (ESD).
این شکل اولیه اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن است. سطح مقاومت بالاتری نسبت به کفپوش ESC دارد و تعداد نسبتا کمی ذرات رسانای الکتریکی در مخلوط اپوکسی وجود دارد. سپس لوله یا نوارهای مسی به همراه کفپوش نصب می شود تا زمین را فراهم کند. بار الکتریکی از طریق کف عبور می کند و از طریق آن ماده زمینی تخلیه می شود. این بیشتر در تنظیماتی که کار روی قطعات الکترونیکی انجام می شود استفاده می شود.

2. اپوکسی رسانای الکترواستاتیک (ESC).
سیستم های کفپوش ESC سطح مقاومت پایین تری دارند و مواد زمین را در خود کف تعبیه کرده اند. این گران‌تر است، اما به آن‌ها اجازه می‌دهد تا حتی تجمعات استاتیک جزئی را خیلی سریع از بین ببرند. کفپوش های ESC معمولاً در شرایطی یافت می شوند که خطرات آتش سوزی ناشی از جرقه وجود دارد، مانند کار با مواد شیمیایی فرار.

مزایای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

بسیاری از کسب‌وکارها و صنایع در پروژه‌ها و تولید محصولاتی که نیاز به محیطی عاری از فعالیت‌های الکتریکی اضافی دارند، درگیر هستند. از تحقیقات زیست پزشکی گرفته تا تولید لوازم الکترونیکی، باید هر کاری که ممکن است انجام دهید تا از هرگونه تخلیه یا تجمع الکترواستاتیک در حین جابجایی نیروی کار خود جلوگیری کنید. مزایای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک عبارتند از:

تخلیه الکترواستاتیک را با حذف خرابی فاجعه بار کنترل می کند این کفپوش اپوکسی صنعتی خطر قطعات شما را به طور موثر کاهش می دهد. بدون نوع مناسب کفپوش ضد الکتریسیته ساکن، پول، زمان و انرژی که برای تولید قطعات الکتریکی صرف می کنید می تواند هدر رود. همه کاره ترین کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک بسیار بازتابنده هستند.

مزیت بزرگ کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک براقیت بالای آن است. شما می توانید از میان طیف وسیعی از رنگ های زنده و روشن انتخاب کنید. و می توان آن را به عنوان پوشش شفاف روی کف کوارتز و فلیک اعمال کرد.

کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک  نسبت به کفپوش های معمولی به مراقبت بسیار کمتری نیاز دارند و نگهداری آن بسیار ساده است اما برای جلوگیری از آسیب نیاز به دانش تخصصی دارد.
کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک تخلیه الکترواستاتیک را کاهش می دهد و از تداخل و آسیب به تجهیزات الکترونیکی جلوگیری می کند و تمام اطلاعات را ایمن نگه می دارد

 

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند