آشنایی کامل با نحوه اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی + مزایا و معایب

آنچه در این مقاله میخوانید

در بازارها می‌توان شاهد فروش بسیار نوع جدیدی از کفپوش‌ ها بود که به جای سیمان، موکت، سرامیک، پارکت و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شوند و حس زیبایی و حضور در طبیعت را به خانه‌ها منتقل می‌کند. در این مقاله با یکی از طراحی‌های جذاب و خیره‌کننده کفپوش اپوکسی و  نحوه اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی آشنا خواهید شد که از آن در طراحی داخلی کف منازل و ساختمان‌های خاص و جذاب استفاده می‌شود.

نكته قابل اشاره این کفپوش ، اپوکسی بودن و از همه مهم‌تر سه بعدی بودن آن است که جذابیت بیشتری به کف ساختمان‌ها می‌بخشد به طوری که در بیشتر ساختمان‌های مدرن و لاکچری می‌توان شاهد این کفپوش‌ های هیجان‌انگیز بود. استحکام سازان پیشنهاد می‌کند تا این مقاله درباره آشنایی کامل با نحوه اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی + مزایا و معایب آن را مطالعه کنید.

 

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی دارای نکاتی است که نباید به دست افراد بی‌تجربه و با دانش اندک انجام شود؛ بلکه این کار باید توسط کارشناسان مجرب و حرفه‌ای این حیطه انجام شود تا آخر کار، نتیجه خوب و خیره کننده‌ای قابل مشاهده باشد. کوچک‌ترین و کم‌ترین بی‌دقتی در حین اجرا و نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی منجر به ایجاد مشکلات و اشتباهاتی خواهد شد که ممکن است قابل درست کردن نباشد. بنابراین باید از بهترین مواد و باکیفیت‌ترین آن‌ها برای نصب این نوع از کفپوش‌ها استفاده کرد و همچنین از کارشناسان با تجربه و کاربلد استفاده کرد که با مراحل و نحوه اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی آشنایی کامل و دانش کافی از آن دارند.

 

۷ مرحله تا اجرای کفپوش سه بعدی

در ادامه با ۷ مرحله تا اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی همراه باشید.

۱. نخست باید سطح به کمک ساب الماسه یا ساب دستی زیرسازی شده و آماده شود. سطح کار باید کاملا خشک شده باشد و هر رطوبت و بخاری از آن حذف شود. رطوبت سطح باید کمتر از ۶ درصد باشد.

۲. ترک‌ها، درز‌ها و حفرات با دقت با ماستیک مخصوص پر شود تا سطح کار بدون برآمدگی و فرورفتگی باشد.

۳. برای افزایش چسبندگی به کمک دستگاه‌هایی روی سطح کار خط و خش‌هایی ایجاد ‌شود.

۴. در این مرحله باید پرایمر مخصوص اپوکسی روی سطح اعمال شود.

۵. طرح چاپ شده بر روی کاغذ مخصوص باید به دقت روی سطح قرار گیرد.

۶. لاک شفاف مخصوص باید با دقت بر روی سطح اجرا ‌شود تا باعث عمق‌دهی به تصویر شود.

۷. در آخر، یک لایه رزین به عنوان روکش محافظ بر روی سطح اجرا شود.

 

بیشتر بخوانید: آب بندی استخر

 

کفپوش سه بعدی

 

مزایای کفپوش اپوکسی سه بعدی

درباره مزایای کفپوش اپوکسی سه بعدی چه می‌دانید؟ به 5 مزیت زیر توجه کنید.

۱. زیبایی ظاهر: جلوه بصری خیره‌کننده و زیبایی ظاهر کفپوش اپوکسی سه بعدی یک مزیت مهم به شمار می‌رود.

۲. استحکام بالا: اپوکسی‌ها در برابر نفوذ اسیدها، کلریدها و سایر مواد مانند بلیچ و پاک‌کننده‌ های متداول مورد استفاده مقاومت بسیار بالایی دارند.

۳. نگهداری ساده: کفپوش اپوکسی سه بعدی به راحتی قابل شستشو بوده و آلودگی‌های روی سطح را به سادگی می‌توان پاک کرد.

۴. بدون خطر: کفپوش اپوکسی سه بعدی به دلیل نداشتن منفذ، نفوذ آلودگی‌ها در آن غیرممکن بوده و برای همین جلوی رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها را می‌گیرد. مواد به کار رفته در این کفپوش‌ها زود خشک می‌شوند و به همین دلیل تاثیر منفی بر سلامت انسان و محیط‌زیست نخواهند داشت.

۵. مقاوم در برابر آتش: کفپوش اپوکسی سه بعدی در برابر آتش و حرارت مقاوم بوده و نمی‌سوزد.

 

معایب کفپوش سه بعدی

از معایب کفپوش اپوکسی سه بعدی می‌توان به اجرا و نصب سخت، زمانبر بودن و هزینه بالای آن اشاره کرد. کف سازی اپوکسی باید توسط کارشناس مجرب و حرفه‌ای انجام شود و به افراد کم‌تجربه سپرده نشود چرا که نصب آن بسیار سخت و دشوار بوده و نیاز به دانش کافی برای اجرا دارد. اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی زمان‌بر بوده و حداقل سه الی پنج روز نیاز است تا نصب شود.

به کار بردن مواد اولیه مرغوب و مناسب و همچنین استفاده از کارشناس مجرب باعث افزایش هزینه کفپوش اپوکسی سه بعدی خواهد شد که این مورد نیز از دیگر معایب آن به شمار می‌رود. در صورتی که مراحل اجرا و نصب این نوع کفپوش به درستی انجام نشود و یا از مواد مناسب استفاده نشود، پس از مدتی ممکن است رنگ کفپوش تغییر کرده و حباب‌هایی در زیر سطح کفپوش ظاهر شوند.

۱. هزینه: کفپوش اپوکسی سه بعدی هزینه بالایی دارد و ممکن است برای برخی افراد قابل قبول نباشد.

۲. نصب: نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی به دقت و تخصص نیاز دارد و اگر به درستی نصب نشود، ممکن است باعث خراب شدن زیرساخت فضای داخلی شود.

۳. زمان: نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی زمان‌بر است و ممکن است به مدت چند روز یا حتی هفته‌ها طول بکشد.

۴. خطر لغزش: کفپوش اپوکسی سه بعدی ممکن است در صورت تماس با آب یا رطوبت، لغزنده شود و باعث صدمات جسمانی شود.

۵. حساس به حرارت: کفپوش اپوکسی سه بعدی حساس به حرارت است و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت شدید، ممکن است خراب شود.

۶. عدم تحمل شوک: کفپوش اپوکسی سه بعدی عدم تحمل شوک را دارد و در صورتی که مورد ضربه قرار گیرد، ممکن است خراب شود.

 

بیشتر بخوانید: کفپوش اپوکسی صنعتی

 

سخن آخر

آیا شما نیز از دیدن سرامیک، پارکت و موکت در کف ساختمان‌ها خسته شده‌اید؟ آیا قصد دارید تا در کف منازل و ساختمان‌های خود از اپوکسی کف سه بعدی استفاد کنید و خانه‌ای رویایی و جذاب برای خود بسازید؟ از آن‌جایی که اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی بسیار سخت و زمان‌بر بوده و نیاز به تجربه و دقت کاری خوبی دارد، کارشناسان استحکام سازان با توجه به تجارب بسیار و نمونه کارهای موفق و عالی و همچنین دانش کافی که در این زمینه دارند، بهترین گزینه برای نصب و اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی برای منازل و ساختمان‌های شما با بهترین و بی‌‌نقص‌ترین نتایج هستند. با خیال راحت کار خود را به ما بسپارید! برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با راه‌های ارتباطی موجود تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

۱. کفپوش اپوکسی سه بعدی چه معایبی دارد؟

نحوه نصب و اجرای سخت و هزینه بالایی که از جهت استفاده از مواد مناسب و مرغوب و انتخاب کارشناس مجرب و حرفه‌ای در نصب، از معایب کفپوش اپوکسی سه بعدی به شمار می‌رود.

۲. استفاده از کفپوش اپوکسی سه بعدی چه مزایایی دارد؟

زیبایی ظاهر، استحکام و طول عمر بالا، نگهداری ساده، بدون خطر بودن و مقاومت در برابر آتش از مزایای کفپوش اپوکسی سه بعدی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند