چرا کفپوش اپوکسی برای منزل مناسب نیست؟ + معایب کفپوش اپوکسی در منزل

آنچه در این مقاله میخوانید

معایب کفپوش اپوکسی در منزل از جمله مواردی است که باعث می‌شود صاحبین خانه از استفاده از آن در خانه منصرف شوند. اپوکسی کف،  از تعداد مختلفی از لایه‌های اپوکسی، با ضخامت حداقل دو میلی‌متر تشکیل شده است. این نوع کفپوش از واکنش شیمیایی دو ماده به نام‌های رزین اپوکساید و پلی‌آمین تولید می‌شود. این ماده در ساخت کف‌پوش برای انواع ساختمان‌ها به کار می‌رود. کف‌پوش اپوکسی علاوه بر استفاده به عنوان یک کف‌پوش تزئینی، ویژگی‌های بهداشتی نیز دارد. در کف‌سازی با استفاده از کفپوش اپوکسی، اهمیت دارد که یک سطح صاف و صیقلی با کمترین نقص و عیوب وجود داشته باشد تا یک کف‌سازی یکنواخت ایجاد شود. در این مقاله از گروه استحکام سازان نوین قصد داریم شما را با مزایا و معایب این محصول آشنا کنیم.

 

معایب کفپوش اپوکسی در منزل

اگرچه کفپوش اپوکسی دارای مزایای زیادی است، اما مهم است که معایب آن را نیز در نظر داشته باشید. این معایب هرچند کمتر از مزایا هستند، اما همچنان نکات مهمی به همراه دارند.

 

  • خطر لغزش:

به دلیل سطح صاف و بدون درز کفپوش اپوکسی، ممکن است در حالت‌های مرطوب لغزنده باشد. برای پیشگیری از این مشکل، توصیه می‌شود یک پوشش ضد لغزش اضافه کنید تا از سقوط افراد جلوگیری شود.

 

  • بوی شیمیایی:

کفپوش اپوکسی هنگام خشک شدن ممکن است بویی شیمیایی داشته باشد. ممکن است قرار گرفتن در معرض بخارات آن، خطرناک باشد. با این حال، با اعطاء کافی زمان برای خشک شدن، این بو به اندازه کافی کم خواهد شد.

 

کف پوش اپوکسی

 

  • طولانی‌ترین زمان خشک شدن:

خشک شدن کفپوش‌های اپوکسی نسبت به بسیاری از انواع کفپوش‌ها زمان بیشتری می‌برد. اپوکسی‌ها نیاز به 24 تا 72 ساعت برای خشک شدن دارند. بنابراین، مهم است که قبل از استفاده از کف، صبر کافی کنید تا به‌طور کامل خشک شود.

 

  • نیاز به کفپوش زیری:

برای نصب کفپوش اپوکسی، نیاز است که ابتدا یک کفپوش زیری روی سطح کف نصب کنید. ممکن است از موادی مانند چوب، فولاد، سیمان یا بتن به عنوان کفپوش زیری استفاده کنید. اگر از ابتدا کف را بسازید، هزینه بیشتری دارد، اما مقایسه با پاره کردن کفپوش موجود، اقتصادی‌تر خواهد بود.

 

  • نیاز به پاک‌کننده‌های خاص:

پاک‌کننده‌های مبتنی بر صابون ممکن است تغییر رنگ کدر در کفپوش اپوکسی ایجاد کنند. برای جلوگیری از این مشکل، از پاک‌کننده‌های مخصوص کفپوش‌های اپوکسی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مخلوط آمونیاک و آب استفاده کنید. از پاک‌کننده‌های مرکباتی یا سرکه استفاده نکنید، زیرا ممکن است به مرور زمان باعث فرسایش شوند.

 

مزایای کفپوش اپوکسی

بسیاری از شرکت‌ها به دلیل سهولت نصب و استحکام آن، کفپوش اپوکسی را انتخاب کرده‌اند. کفپوش اپوکسی راه‌حلی مناسب برای کف‌هایی است که باید در برابر دماهای شدید، تردد پیاده و خودروها، مواد شیمیایی، روغن و سایر مواد مایع، بدون ترک خوردن یا خوردگی، در طی سال‌ها استفاده مداوم مقاومت نمایند. فرآوری مواد غذایی، الکترونیک، داروسازی، گوشت و مرغ، کارخانه‌های تقطیر، لبنیات، صنایع تولیدی و کارخانه‌های مختلفی وجود دارند که کفپوش اپوکسی می‌تواند به عنوان یک راه‌حل مناسب برای آن‌ها عمل کند. در ادامه به طور مختصر به مزایای کفپوش اپوکسی اشاره خواهیم کرد.

 

  • سطح بدون درز برای تمیز کردن

با توجه به اینکه اپوکسی بر روی کف ریخته می‌شود، هیچ درز یا فرجی مانند کاشی یا دیگر کفپوش‌ها در آن وجود ندارد. این ویژگی اپوکسی را به یک گزینه بهداشتی تبدیل می‌کند و ترک‌ها، شکاف‌های آلودگی و باکتری‌ها را در حین تمیز کردن از بین می‌برد. اضافه کردن یک ماده ضد میکروبی می‌تواند بهداشت را برای گیاهان، مواد غذایی یا مراکز بهداشتی به سطح دیگری برساند. همچنین، سطح صاف آن باعث می‌شود که گارنی‌ها یا لیفتراک‌های بیمارستانی بدون تکان یا مقاومت در برابر ضربه‌های کف آسان‌تر حرکت کنند.

 

  • مقاومت در برابر لکه‌ها

کفپوش اپوکسی به خوبی در برابر لکه‌ها و آب مقاومت می‌کند. بر خلاف چوب، لمینت و دیگر انواع کفپوش‌ها، اپوکسی به علت آسیب‌پذیری نسبت به آب تاب نمی‌خورد و لکه‌های آب نمی‌افتد. هنگامی که ریزش‌ها اتفاق می‌افتد، تمیز کردن آن بسیار آسان است و لکه‌ها روی آن نادر هستند.

 

  • دوام بالا

کفپوش اپوکسی به عنوان یکی از مقاوم‌ترین انواع کفپوش شناخته می‌شود. ترکیبات شیمیایی در یک کفپوش اپوکسی، مقاومت بالایی را در برابر ضربه‌ها ایجاد می‌کند و این کفپوش برای کنترل ضربه، گرما، ماشین‌آلات سنگین و موارد دیگر بدون نگرانی از ترک و سایش عالی عمل می‌کند. همچنین، کفپوش اپوکسی به اندازه کافی دوام دارد تا در برابر نشت مواد شیمیایی مقاومت کند و می‌تواند در کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی به خوبی استفاده شود.

 

  • ظاهر زیبا

کفپوش اپوکسی دارای ظاهری صاف، براق و بدون درز است و گزینه‌ای جذاب برای بسیاری از انواع ساختمان‌ها می‌باشد. کفپوش اپوکسی رنگ‌های زیبایی ارائه می‌دهد که برای لابی‌های هتل‌ها یا مجتمع‌های ورزشی مناسب است.

 

  • اقتصادی

یکی از مزایای کفپوش اپوکسی، هزینه مقرون به صرفه‌ای که دارد، است. هزینه هر فوت مربع به طور قابل توجهی کمتر از سایر انواع کفپوش‌ها است. این کفپوش برای چندین سال نیازی به تعویض ندارد و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد.

 

  • استحکام بالا

هنگام ارزیابی مقاومت خم‌شدن، اکثر کف‌های اپوکسی بیش از 3 برابر قوی‌تر از بتن هستند که معمولاً حدود 3000 psi است. کفپوش اپوکسی برای مقاومت در برابر ماشین‌آلات سنگین، ترافیک فراوان و دماهای شدید مانند آنچه در فرآوری‌های مواد غذایی یافت می‌شود، ایجاد شده است.

 

  • ایمنی

اولویت شماره یک هر شرکتی باید ایمنی باشد. لازمه این کار یک پوشش ضد لغزش قابل نصب است بنابراین جای نگرانی در مورد لغزش و تصادف با کفپوش اپوکسی وجود ندارد. این یک اقدام ایمنی عالی برای مناطقی با تردد بالا یا ماشین‌آلات است. کفپوش‌های اپوکسی نیز بدون هیچ گونه ترک یا برآمدگی پنهانی که باعث بروز حادثه شود، به خوبی قابل مشاهده هستند.

 

  • سازگار با محیط زیست

کفپوش اپوکسی هیچ خطری برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند مانند فرسایش یا پوسته‌پوسته شدن آن. علاوه بر این، نصب کفپوش اپوکسی، ضایعات کمتری نسبت به انواع دیگر کفپوش‌ها را به جا می‌گذارد. به علت عدم وجود شیار، نیازی به مواد شیمیایی تمیز کننده خشن ندارد. تمام این عوامل کفپوش اپوکسی را به یک گزینه سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند.

 

  • تعمیر و نگهداری آسان

کفپوش اپوکسی یکی از ساده‌ترین انواع کفپوش‌ها برای نگهداری است. ترک نمی‌خورد و بدون درز است و سال‌ها دوام می‌آورد.

 

سوالات متداول

  1. معایب کفپوش اپوکسی چیست؟

همانطور که گفته شد، کفپوش اپوکسی، علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که بهتر است خریداران و افرادی که قصد استفاده از آن را دارند، از این موارد آگاه باشند. اهمیت آگاهی از معایب کفپوش اپوکسی اینجاست که با درنظر گرفتن تغییراتی در کاربری یا الگوی استفاده می‌توان از وقوع این معایب به سادگی جلوگیری کرد. به عنوان مثال؛ در زمان اجرای کفپوش اپوکسی، ممکن است مواردی مانند مقاومت در برابر نور خورشید و اشعه UV، آسیب‌پذیری به خط خش، کمبود انعطاف و نیاز به تعویض ایجاد شود که از معایب کفپوش اپوکسی محسوب می‌شوند.

 

  1. کفپوش اپوکسی ارزان است یا گران؟

در هر فرآیند تصمیم‌گیری، مسئله قیمت بسیار حائز اهمیت خواهد بود. هر محصولی بستگی به نوع استفاده و کاربرد مفیدی که دارد، یک محدوده قیمتی مشخص دارد و اگر از این محدوده فراتر رفته باشد، دیگر اقتصادی نخواهد بود. کفپوش اپوکسی یک محصول با دامنه گسترده‌ای از قیمت‌هاست (از 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان). بنابراین، تعیین و توجیه اقتصادی برای استفاده از آن نیازمند بررسی دقیق و تحلیل به وفور بر اساس نیازها و شرایط پروژه خواهد بود.

 

سخن پایانی

معایب کفپوش اپوکسی در منزل، یک موضوع مهم است که در نظر گرفتن آن ضروری است. هرچند کفپوش اپوکسی به عنوان یک پوشش مقاوم معرفی می‌شود، اما ممکن است با چندین چالش مواجه شوید. نصب کفپوش اپوکسی در منزل، نیاز به بررسی دقیق نیازهای پروژه و معایب ممکن دارد. از این منظر، استفاده از خدمات شرکت استحکام سازان نوین با شماره تلفن 44852289-021 می‌تواند به شما کمک کند. به عنوان خدماتی که شرکت استحکام سازان نوین ارائه می‌دهد، می‌توانید از تخصص ما برای انتخاب و نصب بهترین نوع کفپوش اپوکسی در منزل خود بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند