با انواع کفپوش پارکینگ آشنا شوید و بهترین و مناسب ترین آن را بشناسید!

آنچه در این مقاله میخوانید

پیمانکارهای ساختمان و افرادی که در بخش ساخت و ساز و فعالیت دارند با دغدغه ها و چالش های زیادی برای انتخاب بهترین کفپوش برای سازه های مختلف مواجه هستند. یکی از مکان های مهمی که باید در انتخاب کفپوش آن دقت کرد، پارکینگ ها هستند که باید از بهترین انواع کفپوش پارکینگ باید برای پوشش آنها استفاده شود. امروزه متریال ها و مواد مختلفی برای کف های خانه ها، مکان های صنعتی، تجاری و حتی پارکینگ ها و بیمارستان‌ها تولید شده که نسبت به نیاز و سلیقه کارفرما مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع این کفپوش ها می توان به انواع کفپوش صنعتی پارکینگ اشاره کرد که در ادامه به بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

 

کفپوش های پارکینگ 

بیشتر افراد اهمیت کفپوش برای گاراژها و پارکینگ ها را تشخیص نمی دهند. به دلیل رفت‌وآمد وسایل نقلیه و خودروهای سنگین، کف این مکان ها تحت فشار زیادی قرار دارد. به راحتی هم کثیف و لک دار می شوند و موجب نازیبایی کل محیط مورد نظر می شوند. انتخاب انواع کفپوش پارکینگ به اندازه انتخاب کف‌وش منازل مسکونی دارای اهمیت است. زیرا همه کفپوش‌های موجود در بازار، مناسب استفاده در این مکان‌ها نیستند. باید از کفپوش‌های با دوام و مقاوم در مقابل هر نوع شرایط آب و هوایی را انتخاب کرد که حتی در مقابل لک شدن هم مقاومت داشته باشند.

این کفپوش‌ها حتی در برابر مواد هیدروکربنی و خورنده هم باید مقاوم باشند؛ زیرا ممکن است بعضی از خودروها دچار روغن ریزی شوند که موجب آسیب به کفپوش‌ها می شود. تردد زیاد خودروها هم به نوعی به کفپوش‌ها آسیب وارد می کنند؛ به همین دلیل از انواع کفپوش پارکینگ و نوع بهترین آن کفپوش اپوکسی و پلی‌اورتان می‌تواند، انتخاب بسیار مناسبی برای این مکان ها باشد.

 

انواع کفپوش پارکینگ

برای کف های انواع مکان های مختلف، کفپوش‌های مختلفی تولید شده است که هر کدام خصوصیات، مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند و افراد طبق سلیقه و نیاز خود از بهترین آنها انتخاب می کنند. انواع کفپوش برای پارکینگ عبارت‌اند از:

 

بیشتر بخوانید: کفپوش اپوکس

 

کف پوش پارکینگ اپوکسی

استفاده از بتن به تنهایی در مقابل نفوذ آلاینده هایی مانند بنزین، روغن و در مقابل سایش توسط لاستیک‌ها  مقاومت زیادی ندارند و دچار آسیب می شوند. به همین علت از کفپوش‌های پلی اورتان و اپوکسی برای مقاومت بیشتر بتن استفاده می شود. این نمونه از انواع کفپوش پارکینگ دارای تنوع و دوام بسیار بالایی است، جذابیت زیادی به محیط می دهد و روی تمامی سطوح هم قابل اجرا است. این کفپوش کاربردهای بسیار زیادی در انواع مکان ها دارد.

 

کفپوش پارکینگ نوع پلی اورتان

کفپوش معرفی شده نسبت به اپوکسی کف دارای انعطاف بیشتری بوده و در مقابل خراش و ساییدگی بیشتر مقاوم است. این نمونه از کفپوش پارکینگ دارای ویژگی ارتجاعی است و ضربه ها را جذب و یا دفع می‌کند. بهترین انتخاب برای کف محیط های مانند سرد خانه، پارکینگ، سالن های ورزشی، بیمارستان و … است. این کفپوش در مقابل اشعه ماوراء بنفش هم مقاوم است که می تواند بهترین گزینه برای کف پارکینگ‌ها باشد.

 

کف پوش بتومکس پارکینگی

کفپوش بتومکس از بهترین نمونه انواع کفپوش پارکینگ محسوب می‌شود که روی تمام سطوح قابل اجرا است و دارای دوام و مقاومت بسیار زیادی بوده که نسبت به کفپوش آپوکسی بسیار شفاف و براق است. این کفپوش از قیمت مناسب تری برخوردار است که می‌تواند بهترین جایگزین برای کفپوش آپوکسی باشد. با اجرای بتومکس در کف پارکینگ ها فضای روشن و شفاف ایجاد می شود که دارای جذابیت زیادی هم است. از این کفپوش‌ها در مکان هایی مانند مراکز بهداشتی، کف سالن ها، پارکینگ ها و… استفاده می شود.

 

کفپوش بتنی

از رایج ترین و پرکاربردترین کفپوش‌های پارکینگ محسوب می شود که دارای دوام، کاربرد و هزینه مناسبی است. از این نوع کفپوش برای مکان هایی که تردد تجهیزات سنگین دارد، استفاده می شود و مقاومت خوبی در برابر فرسایش دارند. کفپوش بتنی دارای انواع مختلفی مانند بتن رنگی، آرملات و سخت است که یکی از بهترین انواع کفپوش پارکینگ هم محسوب می شوند.

 

کف پوش پارکینگ سنگی

یکی دیگر از انواع کفپوش‌های پارکینگ کفپوش سنگی است که ماندگاری زیادی دارد و هزینه اجرای مناسبی داشته و نیاز به نگهداری خاصی هم ندارد. این کفپوش برای خنک کردن فضا بسیار مفید است که برای استفاده در مناطق گرمسیر توصیه می شود. تمیز کردن این سنگ ها بسیار راحت است و دارای انواع مختلفی هستند.

 

کفپوش آپوکسی پارکینگ

 

بهترین کفپوش پارکینگ کدام است؟

با توضیحاتی که در مورد انواع کفپوش پارکینگ داده شد، می‌توان گفت کفپوش‌ صنعتی پلی اورتان و اپوکسی از بهترین و مناسب ترین پوشش های کف پارکینگ محسوب می شوند که آپوکسی برتری‌های زیادی نسبت به پلی اورتان ها دارد. کفپوش بتومکس را یک جایگزین عالی و مناسب برای کفپوش‌های اپوکسی  می‌توان در نظر گرفت.

کفپوش‌های اپوکسی مقاومت بسیار زیادی دارند و ماندگاری و دوام آنها هم بسیار بالا است. با قیمت مقرون‌به‌صرفه ای که دارد کاربردهای زیادی در بیشتر پارکینگ ها و مکان های تجاری و غیر مسکونی دارند که در متراژ های بالا اجرا می شوند. البته محدودیتی برای استفاده در پارکینگ های مسکونی ندارند و دارای رنگ ها و طرح های بسیار مناسبی هستند. از ویژگی های این کفپوش‌ها بعد از مقاومت و استحکام بالا، خاصیت تمیز شدن راحت آنها است که در پارکینگ های عمومی و بزرگ دارای اهمیت زیادی است.

هزینه اجرای این دو کفپوش پارکینگ نسبت به کفپوش‌های بتنی بالا است؛ ولی با استفاده از این کفپوش‌ها نوعی سرمایه گذاری بلندمدت صورت می گیرد. به دلیل مقاومتی که این کفپوش‌ها دارند، کمتر دچار آسیب و مشکل می‌شوند؛ به همین علت هزینه تامین کمتری را هم برخوردار هستند.

 

بیشتر بخوانید: آب بندی استخر

 

استانداردهای لازم برای انتخاب کف پوش پارکینگ

برای آشنایی با انواع کفپوش پارکینگ و انتخاب بهترین نوع و مناسب ترین کفپوش‌ها باید بدانیم چه معیارها و استانداردهای برای انتخاب کفپوش‌ها وجود دارد. معیارهای انتخاب کفپوش مناسب عبارت‌اند از:

 

مقاومت در برابر لغزش

لغزنده شدن گاراژها یا پارکینگ ها بسیار خطرناک است و یکی از ویژگی های انتخاب کفپوش مناسب، لغزنده نبودن آن است.

 

مقاومت در مقابل رطوبت و بخار

رطوبت فضا و باران موجب به‌وجودآمدن شکاف روی بتن‌ها می‌شود؛ پس باید یک کفپوش مناسب از بتن در مقابل رطوبت و دیگر آسیب ها حفاظت کند.

 

مقاومت در مقابل سایش و مواد شیمیایی

خودروها و وسایل نقلیه معمولا انواع مایعات و روغن ها را نشت می‌دهند. یک کفپوش مناسب باید از کف در مقابل این مواد شیمیایی و مایعات حفاظت کند.

 

داشتن ایمنی بالا

برای تهیه انواع کفپوش پارکینگ داشتن توانایی ایجاد علامت‌های عابر پیاده، خطوط ترافیکی و فضاهای پارکینگ اهمیت دارد. ایمن بودن کفپوش مناسب در استفاده از پارکینگ اهمیت دارد.

 

کلام آخر

پارکینگ ها دارای شرایط خاصی هستند که باید از بهترین و مناسب ترین انواع کفپوش پارکینگ در این مکان ها استفاده شود. با توضیحاتی که در مورد کفپوش های مناسب داده شد افراد می‌توانند بهترین آنها را انتخاب کرده و به کار ببرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند