آشنایی کامل با انواع ماستیک پلی یورتان و معرفی ویژگی های آن

آنچه در این مقاله میخوانید

ماستیک یا درزبند، یکی از محصولات فوق‌العاده و مورد توجه در صنعت ساخت و ساز است. این ماده به این دلیل که از ویژگی‌ها و خواص عالی برخوردار است ارزش خرید داشته و ‌تاثیر زیادی در درزبندی و آب‌بندی‌ها دارد. همیچنین ماستیک پلی یورتان انواع مختلفی نیز دارد که ما بدان پرداخته ایم. این ماده ساختمانی مزیت‌های بسیاری داشته و در این صنعت بسیار پرکاربرد است که تحت تاثیر نور آفتاب، حرارت، رطوبت و سایر شرایط محیطی و عوامل آب و هوایی قرار نمی‌گیرد.

یا شما نیز علاقه دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ تا پایان این مقاله مفید و کامل از استحکام سازان، که به طور جامع درباره چرا ماستیک پلی یورتان ارزش خرید دارد و انواع آن به طور کامل صحبت خواهیم کرد. در این مقاله به بررسی علل و دلایل ارزش خرید کردن این ماده و استفاده از آن، پرداخت خواهد شد. با استحکام سازان همراه باشید.

 

ماستیک پلی یورتان چیست؟

ماستیک پلی یورتان یک ماده چسبنده با مزایا و حتی معایب بسیاری است. افزایش طول عمر و ماندگاری، ایجاد چسبندگی بسیار بالا، مقاومت در برابر شرایط محیطی و شیمیایی، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر نفوذ آب، رطوبت، گرد و غبار و موارد بسیار دیگری، از مزیت‌های این ماده محبوب است. این نوع ماستیک که به عنوان یک ابزار حیاتی در عمران مردن و صنعت پیشرفته شناخته می‌شود.

در بسیاری از موارد مانند نصب پنجره‌ها، نصب درب‌ها، درزها، اتصالات ساختمانی، نصب پوشش‌های فلزی و کامپوزیت، درزهای خودرو، صنایع بتنی و سیمانی کاربرد فراوانی دارد. این ماده پرکاربرد در برابر عوامل شیمیایی مانند اسیدها، حلال‌ها و روغن‌ها مقاومت خوبی دارد. به طور کلی این ماده دارای دوام و عمر طولانی است و می‌توان از آن در مواردی که به چسبندگی بلندمدت و ماندگاری طولانی نیاز دارند، استفاده کرد. یکی از موارد مهم در استفاده از این ماده، انتخاب نوع مناسب آن و نوع سطحی که روی آن اعمال خواهید کرد، است.

 

ماستیک پلی یورتان و ویژگی‌های آن

درباره ماستیک پلی یورتان و انواع آن چه می‌دانید؟ این ماده چسبنده و ضدآب است که به طور گسترده‌ای در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. چسبندگی، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، دوام و عمر طولانی، آسانی استفاده، انعطاف‌پذیری و بسیاری موارد دیگر چند مورد از مزایای استفاده از این ماده پرکاربرد و فوق‌العاده است.

این ماده به طرز عالی در شرایط بیرونی و محیطی به صورت ماندگار و کارآمد عمل می‌کند. این ماده چسبنده را می‌توان روی سطوحی مانند فلزات، سرامیک، چوب، پلاستیک و شیشه استفاده کرد و از نفوذ آب، رطوبت، گرد و غبار به داخل درز ها جلوگیری کرد. داشتن قابلیت تحمل تغییرات دمایی و انقباض و انبساط سطوح از دیگر ویژگی‌های این ماده معروف است که به معنای بالا بودن انعطاف پذیری آن است.

 

ماستیکها

 

بیشتر بخوانید: کفپوش اپوکسی

 

ماستیک پلی یورتان ارزش خرید دارد!

به دلیل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، خواص عالی و مزایایی که این ماده محبوب دارد، به طور قطع می‌توان گفت که ماستیک پلی یورتان ارزش خرید دارد! در ادامه به برخی از دلایل محبوبیت و ارزش خرید کردن این ماده شرح داده شده است.

 

  • چسبندگی بالا

این ماده دارای چسبندگی بسیار خوبی است که می‌تواند به انواع سطوح مانند فلزات، سرامیک، چوب، پلاستیک و شیشه بچسبد.

 

  • مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت

این ماده ضدآب بوده و می‌تواند در درزهایی که نیاز به حفاظت در برابر آب دارند، استفاده شوند.

 

  • انعطاف پذیری

این ماده انعطاف پذیری بالایی داشته و می‌تواند تغییرات دمایی و شرایط محیطی را تحمل کند.

 

  • رنگ‌بندی

این ماده محبوب در انواع رنگ‌ها و قالب‌های مختلفی عرضه می‌شود تا بتواند با ظاهر سطحی که روی آن انجام می‌شود، هماهنگ شود.

 

با انواع این ماده شگفت‌انگیز آشنا شوید!

با این بخش از مقاله، همراه ما باشید تا با انواع این ماده شگفت‌انگیز آشنا شوید! این ماده انواع مختلفی دارد که هرکدام ویژگی‌ها و خواص ویژه و خاص خود را دارند. در ادامه به برخی از انواع رایج این ماده محبوب اشاره خواهیم کرد.

  • ماستیک پلی یورتان عمومی: این نوع ماده برای کاربردهای عمومی در صنایع ساختمانی و صنعتی مانند درزها و اتصالات مناسب است.
  • ماستیک پلی یورتان ضدآب: این نوع از این ماده، دارای ویژگی ضد آب بوده و در مواردی که نیاز به حفاظت سازه از نفوذ آب و رطوبت وجود دارد، می‌تواند کاربرد داشته باشد.
  • ماستیک پلی یورتان انعطاف پذیر: انعطاف‌پذیری بالا ویژگی بارز این نوع از این ماده پرکاربرد محسوب می‌شود. برای خودروها، ساختمان‌ها و مواردی که نیاز به انعطاف و اتصال دوام‌دار دارند، مناسب است.
  • ماستیک پلی یورتان شفاف: این نوع ماده محبوب، ظاهری شفاف دارد و در مواردی که نیاز به شفافیت و مشاهده سطح زیرین هست، مانند شیشه‌ها و ویترین، استفاده می‌شود.

 

 

سخن آخر

این ماده محبوب و پرکاربرد، با تمام ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارد و از آنجایی که در صنایع زیادی می‌تواند به کار رود و باعث حل و رفع یک سری مشکلات شود، ارزش خرید بسیاری دارد. این ماده چسبنده چند منظوره قابل استفاده در صنایع مختلفی مانند ساختمانی، صنعتی و خودروسازی است. با دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد نیاز های مختلفی را برطرف می کند.

از جمله این ویژگی ها می توان به چسبندگی و توانایی اتصال بسیار بالا، مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت، مقاومت در برابر شرایط محیطی، تغییرات دما، افزایش عمر سازه، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی مانند اسیدها و بازها و غیره اشاره کرد. تنوع رنگ این ماده، به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا ماده را در رنگ مورد نیاز یا دلخواه تهیه کنند. به راهنمایی بیشتر نیاز دارید؟ از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان استحکام‌سازان تماس بگیرید.

 

همچنین بخوانید : کفپوش اپوکسی صنعتی

 

سوالات متداول

1.آیا ماستیک پلی یورتان قابل استفاده در بیرون ساختمان و در معرض عوامل آب و هوایی است؟

بله، این ماده دارای مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی، افزایش و کاهش دما و غیره است. این ماستیک می‌تواند به طور موثری در معرض بارش باران و تابش نور آفتاب قرار استفاده شود و مانع تغییرات UV و نفوذ آب و خرابی می‌شود.

2.آیا ماستیک پلی یورتان قابل استفاده در بسترهای مرطوب یا زیر آب است؟

بله، یکی از انواع این ماده‌ها، نوع ضدآب آن است که توانایی و قابلیت تحمل آب و رطوبت را دارند.

3.ماستیک پلی یورتان چه انواعی دارد؟

ماستیک پلی یورتان عمومی، ضدآب، انعطاف پذیر و شفاف و غیره چند نمونه از انواع ماستیک پلی یورتان است که کاربرد بسیاری در صنایع گوناگون دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند