مراحل اجرای اپوکسی کف در سرویس بهداشتی

آنچه در این مقاله میخوانید

در این مقاله قصد داریم شما را با اجرای اپوکسی کف سرویس بهداشتی آشنا کنیم. خوب است بدانید که سرویس بهداشتی یکی از نواحی بسیار کاربردی در هر سازه ساختمانی به حساب می آید. فرقی نمی کند که سازه مورد نظر مسکونی و یا تجاری باشد، چرا‌که سرویس بهداشتی یک عضو جدا نشدنی ساختمان است. کارهای بسیاری برای نوسازی این ناحیه از ساختمان صورت می گیرد که یکی از بهترین و پرطرفدار‌ترین آنها مورد استفاده قرار دادن اپوکسی کف می باشد. این کفپوش ها شرایطی را برای سطح کف ایجاد می کنند که می توان به وسیله آنها نمای ظاهری و نفوذ ناپذیری را بهبود بخشید. احتمال دارد بسیاری از شما برای کف سرویس بهداشتی خود از کفپوش های مرسومی همچون سرامیک، کاشی و یا سنگ استفاده کنید، اما جای نگرانی نیست، چرا‌که اپوکسی کف این قابلیت را دارد که بر روی این چنین کفپوش هایی اجرا شود. در ادامه مقاله علاوه بر معرفی کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی، درباره ویژگی ها  و علت استفاده از آن صحبت می کنیم، با ما همراه باشید.

 

اجرای اپوکسی کف در سرویس بهداشتی

اجرای اپوکسی کف در سرویس بهداشتی سبب می شود که منزل یا محیط اداری و تجاری را بسیار خاص و لوکس جلوه دهند. از طرفی دیگر چه در منزل چه در کلینیک های درمانی به آنتی باکتریال بودن بسیار اهمیت می دهند، چراکه حفظ سلامت و تمیز بودن در اولویت قرار دارد. بر این اساس کفپوش اپوکسی بهترین ترفندی است که شما می توانید در محیط های خود از جمله حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار دهید. اگر توجه داشته باشید می بینید که امروزه در کف سرویس های بهداشتی همچنان کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد. با کمی دقت متوجه می شوید که کاشی و سرامیک به جهت داشتن بند، سبب می شود که در لا به لای این بندها میکروب تجمع کند. به این ترتیب دیگر این نوع کفپوش جای خود به کفپوش های کاربردی و به روزتری داده است، البته هنوز ممکن است قیمت سرامیک باشد که مردم را به خرید آن ترغیب کند اما تنها با هزینه بالاتر می توانید اپوکسی کف را به منظور زیباتر شدن فضای مورد نظرتان نصب کنید.

 

انواع کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی

توجه داشته باشید که انواع کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی بر اساس نمای ظاهری و نوع ساختار به سه دسته کلی تقسیم بندی می شود. این پوشش های کف را می توانید به صورت کفپوش اپوکسی، اپوکسی طرح سنگ، اپوکسی کاملا ساده و یا تک رنگ تهیه کنید. اینکه شما چه نوع اپوکسی را انتخاب کنید به سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه هر یک از انواع نامبرده شده در بالا را به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

 

  • کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی همانگونه که از نامش پیداست یک طرح و تصویر سه بعدی را در ناحیه کف به وجود می آورد. به منظور اجرای این کفپوش در اولین مرحله لازم است ضمن زیر سازی های اولیه و اجرای پرایمر، یک تصویر به عنوان لایه میانی بر روی کف قرار داده شود، سپس بر روی تصویر یک لایه براق از رزین های اپوکسی اجرا می شود که به افزایش عمق تصویر و همینطور بهتر نمایان شدن آن منجر می گردد.

 

  • کفپوش اپوکسی طرح سنگ

کفپوش اپوکسی طرح سنگ یکی دیگر از انواع کفپوش های سرویس بهداشتی محسوب می شود. کفپوش اپوکسی طرح سنگ این قابلیت را دارد که علاوه بر به کارگیری از آن در سرویس بهداشتی، در دیگر نقاط مختلف خانه نظیر اتاق خواب ها و نشیمن مورد استفاده قرار گیرد. نمای ظاهری آن بسیار شبیه به سنگ های تزئینی می باشد و حتی می تواند اینگونه به نظر برسد که در کف از سنگ مرمر و یا نمونه های مشابه استفاده شده است.

 

  • کفپوش اپوکسی تک رنگ

کفپوش اپوکسی تک رنگ برعکس نمونه های سه بعدی و دارای طرح سنگ، بر روی آن هیچ گونه طرح خاصی وجود ندارد. البته از رنگ‌بندی های متفاوتی برخوردار است و شما میتوانید با در نظر گرفتن سلیقه خود، یک رنگ مناسب را انتخاب نمایید. به طور معمول رنگ سفید جزو پرطرفدار ترین رنگ هایی است که برای سرویس بهداشتی از آن استفاده می کنند.

 

آیا رطوبت به اپوکسی کف در سرویس بهداشتی آسیب می زند؟

در جواب به این سوال که آیا رطوبت به اپوکسی کف در سرویس بهداشتی آسیب می زند؟ باید بگوییم که سرویس بهداشتی جزو پر رطوبت ترین ناحیه یک ساختمان به شمار می روند. اساسا رطوبت عاملی تخریب کننده برای سطح کف، دیواره ها و دیگر قسمت ها در سرویس بهداشتی به حساب می آید. البته راهکارها و شیوه های مختلفی از جمله مورد استفاده قرار دادن عایق رطوبتی در سطح زیرین سرویس در هنگام ساخت سازه اجرا می گردد. اما در صورتی که شما یک لایه محافظ رنگی بر روی کف سرویس بهداشتی قرار دهید، در حقیقت تا چند سال از نفوذ رطوبت به لایه های زیرین جلوگیری خواهد کرد. کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی هنگامی که کاملا خشک و سخت می شود، حالتی نفوذ ناپذیر پیدا می کند که به آسانی می توان عملیات شستشو یا آب گرفتن سرویس بهداشتی را انجام داد.

 

مطلب پیشنهادی : آب بندی استخر

 

اجرا اپوکسی حمام تحت عنوان کفپوش

در ارتباط با اپوکسی حمام تحت عنوان کفپوش میتوان اینطور گفت که اپوکسی جزو محصولاتی است که موجب زیبا شدن سایر فضاهای منزل می شود. حمام یکی از فضاهایی است که با آب تماس بیشتری دارد که با انتخاب صحیح در اجرای اپوکسی حمام و دیوارپوش می توانید آن را در برابر رطوبت عایق نمایید. بیشترین مصالح مرسوم در بین مردم به منظور عایق کاری می توان به کاشی اشاره کرد. اما توجه داشته باشید که کاشی بعد از گذشت مدتی در برابر رطوبت بسیار مقاومتش کم می شود و حتی زیبایی آن از بین می رود  و حالتی کهنه به خود میگیرد که همه این موارد در انتها منجر به جرم گیر شدن درزها می شود. در نتیجه توصیه می شود که با انتخاب اپوکسی حمام، سلامتی و زیبایی را برای محیط خود فراهم کنید.

 

مراحل اجرای اپوکسی در سرویس بهداشتی

توجه داشته باشید که مراحل اجرا اپوکسی در سرویس بهداشتی باید به درستی و طبق اصول صورت گیرد تا آنچه در نهایت ایجاد می شود مطلوب و بدون مشکل باشد، البته در صورت اجرا غیراصولی در همان لحظه عیب پیدا نمی شود و با گذشت زمان ممکن است مشکلاتی در آن ظاهر شود که جبران ناپذیر باشد. اجرا اپوکسی در 6 مرحله انجام می شود که این مراحل به شرح زیر می باشد:

 

1.مرحله اول، آماده کردن سطح قبل از اجرا اپوکسی

به منظور آماده کردن سطح قبل از اجرا اپوکسی در ابتدا لازم است تمام فضا خالی و دستیابی به تمام سطح فراهم باشد. کف اتاق را جارو کنید تا عاری از هر گونه آلودگی و گرد و غبار شود. در صورت وجود هرگونه ترک یا آسیب به بتن، بایستی به تعمیر آن اقدام کنید و سپس کار را روی آن شروع کنید. مناسب ترین سطوح بتنی به منظور اجرا اپوکسی، سطوحی است که اجرا آن به صورت ماله پروانه انجام شده است. علاوه بر این لازم است که کف به وسیله ابزارهای مکانیکی ساب زده و آماده شود. اکنون سطح ساب زده شده از نظر زبری مناسب بوده و بیشترین باندینگ مکانیکی را با پوشش به وجود می آورد.

 

2.مرحله دوم، اجرا پرایمر

مرحله دوم نوبت به اجرا پرایمر می رسد. آماده کردن کف اپوکسی می تواند کمی وقت گیر باشد، اما برخورداری از یک سطح بتنی تمیز قبل از اجرا اپوکسی بسیار حائز اهمیت است. پرایمر قبل از پوشش اپوکسی و تحت عنوان عنوان اولین لایه مورد استفاده قرار می گیرد و موجب اتصال مناسب کفپوش اصلی به بستر می شود.

 

3.مرحله سوم، مخلوط کردن رزین و هاردنر

در مرحله سوم نوبت این است که رزین و هاردنر با یکدیگر مخلوط شوند. رزین و هاردنر ابتدا باید در دو ظرف بزرگ  و مجزا از هم مخلوط کنید. سپس به وسیله یک همزن پرسرعت برقی به مخلوط کردن این دو جز اقدام نمایید. این کار را حداقل به مدت 2 دقیقه و تا زمانی که مخلوط یکدست شود، ادامه دهید. نکته ای که وجود دارد این است که به منظور استفاده از مخلوط رزین و هاردنر حدود 30 دقیقه فرصت دارید و بعد از گذشت این مدت مخلوط قابلیت استفاده نخواهد داشت. منظور این است که روکش را بلافاصله بعد از مخلوط کردن روی سطح اجرا کنید.

 

4.مرحله چهارم، غلتک زنی

در هنگام مورد استفاده قرار دادن کفپوش اپوکسی انجام غلتک زنی به شدت پیشنهاد می شود. انجام این کار بایستی به صورت بخش بخش صورت گیرد. این کار به منظور اطمینان از یک روکش یکنواخت و خروج هوا از پوشش انجام می‌شود و همینطور از ایجاد حباب در پوشش خودداری می کند.

 

5.مرحله پنجم، اجرا لایه دوم

در مرحله پنجم اجرا لایه دوم صورت می گیرد. دقت داشته باشید که حداقل 12 ساعت زمان لازم است تا لایه ها خشک شود اما این مدت زمان نباید بیشتر از 48 ساعت شود. اگرچه احتمال دارد سطح خشک به نظر آید، اما چندین روز طول می کشد تا سطح به درستی خشک و سخت شود.

 

6.مرحله ششم، تمیز کردن ابزار بعد از اجرا اپوکسی

مهمترین کار بعد از اجرا اپوکسی، تمیز کردن ابزار ها می باشد. توصیه می شود که برای تمیز کردن ابزار ها از تینر استفاده شود اما برس ها و سری های غلتک غیر قابل استفاده هستند و باید دور ریخته شوند.

 

 

سوالات متداول:

1.کفپوش اپوکسی چیست؟

اپوکسی نوعی رزین است که به منظور ایجاد کف، دیوار و سایر سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. اپوکسی از دو جز اصلی یعنی رزین و سخت کننده تشکیل شده است که ترکیب این دو باهم سطحی سخت و بادوام به وجود می آورند که در برابر آب، سایش و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.

2.انواع کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی کدامند؟

کفپوش اپوکسی سه بعدی، کفپوش اپوکسی طرح سنگ، کفپوش اپوکسی ساده یا تک رنگ.

3.آیا کفپوش های اپوکسی در برابر ضربه مقاوم هستند؟

از جمله مزیت بسیار مهم و قابل توجه کفپوش اپوکسی سرویس بهداشتی و همینطور دیگر کفپوش های اپوکسی که در مقاطع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد، این است که در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.

 

نتیجه گیری:

در صورتی که قصد دارید کفپوش منزلتان و قسمت سرویس بهداشتی را نوسازی کنید، استفاده از اپوکسی مناسب ترین گزینه می باشد، چرا‌که از زیبایی و مقاومت تاثیرگذاری برخوردار بوده و این کفپوش به هیچ عنوان جرم و میکروب را به خود جذب نمی کند و با خیالی آسوده می توان به شست و شوی آن با مواد شیمیایی پرداخت. چنانچه شما بخواهید از اپوکسی کف استفاده کنید می توانید اجرای آن را به همکاران ما در استحکام سازان بسپارید. از جمله خدمات در استحکام سازان می توان به کفپوش اپوکسی صنعتی ، کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک، کفپوش اپوکسی بیمارستان و موارد بسیاری دیگر اشاره کرد. در صورتی نیاز به راهنمایی بیشتر و یا مشاوره حضوری می توانید از طریق شماره تماس 02144855889 با همکاران ما در ارتباط باشید و یا به آدرس ما واقع در  تهران، بزرگراه نیایش غرب، خیابان سردار جنگل شمالی، ابتدای خیابان پنج تن، ساختمان سهند، واحد 28 مراجعه نمایید. از همراهی شما عزیزان تا پایان مقاله اجرای اپوکسی کف سرویس بهداشتی متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند