آیا کفپوش اپوکسی روی سیمان میچسبد؟

آنچه در این مقاله میخوانید

آیا کفپوش اپوکسی، روی سیمان میچسبد؟ اگر قصد دارید سطح سیمانی قدیمی خود را ترمیم یا بهبود دهید، احتمالا با این سوال مواجه شده باشید. کفپوش های اپوکسی، قابلیت های زیادی دارند و بر روی سطوح مختلفی قابل استفاده هستند، آیا سیمان نیز یکی از آنها است؟ در این مقاله استحکام سازان،متخصص در اجرای اپوکسی کف، قصد داریم تا به پاسخ این سوالات بپردازیم.

 

کفپوش اپوکسی چیست؟ آیا کفپوش روی سیمان میچسبد؟

اپوکسی را می توان به عنوان یک پوشش شیمیایی، در نظر گرفت. این پوشش مانند چسب اپوکسی، از دو بخش رزین پلیمری و سخت کننده های پلی آمین تشکیل می شود. زمانی که این دو بخش به درستی با هم ترکیب شوند، یک پیوند شیمیایی رخ می دهد که باعث ایجاد کفپوشی سفت و با دوام خواهد شد. حال سوال این است که آیا از این کفپوش می توان برای هر سطحی استفاده کرد؟ آیا کفپوش روی سیمان می چسبد؟ کفپوش اپوکسی بر روی بتن، موزاییک، فلز، سنگ و سیمان قابل اجرا است. البته، باید به درستی اجرا شود تا دوام و کیفیت لازم را داشته باشد. در ادامه نحوه استفاده از آن بر روی سیمان را بررسی خواهیم کرد.

 

زیرسازی لازم برای کفپوش اپوکسی

برای آنکه اپوکسی به درستی روی سطح اعمال شود و چسبندگی خوبی داشته باشد، محیط باید رطوبت کمی داشته باشد. در صورتی که رطوبت از 0.2 درصد بیشتر شد، باید زیرسازی کنید. برای این کار می توانید از پرایمرهای خاص موجود در بازار استفاده کنید. اپوکسی در محیط های مرطوب، چسبندگی و کارایی اصلی خود را نخواهد داشت، در نتیجه باید حتما، به این موضوع توجه کرده و پیش از نصب، رطوبت محیط را از بین برد. آلودگی، چربی و گرد و غبار محیط را با محلول رقیق جوهر نمک پاک کنید.

از پاک کردن محیط به وسیله تینر خودداری کنید. حلال تینر برای پاک کردن آلودگی ها گزینه مناسبی نخواهد بود و در صورت ترکیب با اپوکسی، ممکن است انفجار یا آتش سوزی رخ دهد. برای از بین بردن چربی ها، می توانید از شعله نیز استفاده کرده و سطح زیرین را آماده کنید. برای جلای بیشتر، از کف ساب و اسکراچر استفاده کنید. پس از به کارگیری دستگاه اسکراچر، حتما یک دور با دستگاه مکش، محیط را تمیز کنید تا گرد و غباری باقی نماند.

 

کفپوش های مناسب برای سطوح سیمانی

مواد مختلفی را می توان به انواع کفپوش برای سطوح سیمانی استفاده کرد، با این حال هر پوششی مناسب نیست و باید در انتخاب آن دقت کنید. مواد پی وی سی یا رولی، سرامیک، بتن و اپوکسی بهترین گزینه ها هستند. برای اجرای کفپوش اپوکسی بر روی سطح سیمانی، برعکس سطوح دیگر، کف نباید کاملا صاف و صیقلی باشد. برای آنکه کفپوش به خوبی اجرا شود، باید سطح را به خوبی آماده کرد. در ادامه نحوه نصب کفپوش اپوکسی بر یک سطح سیمانی را توضیح خواهیم داد.

 

چگونگی نصب کفپوش اپوکسی بر سیمان

اشاره کردیم که برای اجرای کفپوش اپوکسی سطح، نباید کاملا صیقلی باشد. این در حالی است که برای اجرای کفپوش اپوکسی بر روی سطح بتنی، سنگی، چوبی و تراز سطح باید کاملا صاف باشد تا کفپوش به خوبی بر روی سطح بچسبد. آیا کفپوش روی سیمان میچسبد؟ بله، اما باید سطح آن را به درستی آماده کنیم تا کفپوش داخل درزها نفوذ کرده و چسبندگی مناسبی داشته باشد. اگر سطح سیمانی فعلی صاف است باید خراش هایی بر روی آن ایجاد کنید. پس از ایجاد خراش حتما محیط را خشک و تمیز کنید. برای آنکه کفپوش چسبندگی خوبی داشته باشد، باید سطح عاری از هر گونه گرد و غبار و خاک باشد. در نتیجه مهم است که محیط را به خوبی تمیز کرده و گرد و خاک ناشی از ایجاد خراش را نیز پاک کنیم.

 

 

چگونگی نصب کفپوش اپوکسی بر سیمان

 

بالا بردن چسبندگی کفپوش اپوکسی

برای آنکه چسبندگی مواد مایع اپوکسی، به بهترین نحوه اعمال شود، ابتدا از یک لایه پرایمر استفاده کنید. سطح باید کاملا با لایه پرایمر پر شود. تا دو لایه پرایمر می توانید استفاده کنید و سپس، با مخلوط مواد اپوکسی و رنگ مورد نظر، نصب کفپوش را آغاز کنید. در این مرحله باید سریع عمل کنید چرا که با افزودن هاردنر، کفپوش اپوکسی در زمان کمی سفت خواهد شد. حداکثر 30 دقیقه زمان خواهید داشت تا یک سطح یکنواخت اپوکسی را بر روی سطح قرار دهید. لایه اول حدود 24 ساعت کامل باید باقی ماند تا تمامی نقاط آن به طور یک دست خشک شود. پس از آن می توانید لایه دوم را اعمال کنید.

 

کفپوش اپوکسی بر سطح ترازو

سطح ترازو از سیمان و سنگ ایجاد می شود. بر روی این سطح نیز می توانید از کفپوش اپوکسی استفاده کنید. در این حالت سطح باید صاف باشد و شکاف ها و درزها به خوبی ترمیم شده باشند. همچنین، باید با مواد مناسب قدرت چسبندگی ترازو را افزایش دهید. از پرایمرهای قوی استفاده کنید تا چسبندگی را بهبود ببخشید. پیش از اعمال رنگ اپوکسی بر روی سطح ترازو، پیشنهاد می کنیم سیلر موجود از روی سطح پاک شود تا کفپوش حالتی بهتری پیدا کند.

 

اجرا حرفه ای کفپوش اپوکسی بر سیمان

برای رفع سوالاتی مانند آیا کفپوش روی سیمان میچسبد؟ یا چه نوع اپوکسی خریداری کنیم؟ چه برندی کفپوش اپوکسی مناسب است؟ بهترین راه آن است که کار را به افراد حرفه ای بسپارید. متخصصان استحکام سازان در محل حضور خواهد یافت و پس از بررسی های لازم شما را راهنمایی می کنند. تمامی مراحل نصب کفپوش اپوکسی را به متخصصان استحکام سازان بسپارید و دیگر نگران مسائل زیرسازی و نصب نباشید.

 

سخن پایانی

کفپوش اپوکسی یک سطح بادوام و مقاوم است که می توان آن را روی سطوح مختلف اجرا کرد. در این مقاله مسئله چسبندگی و نصب کفپوش اپوکسی بر سطح سیمانی را بررسی کردیم. برای نصب آن باید پاک سازی و زیرسازی به صورت حرفه ای انجام شود. برای نصب حرفه ای کفپوش اپوکسی بر سطوح سیمانی و دیگر سطوح، با متخصصان ما در مجموعه استحکام سازان در تماس باشید.

 

سوالات متداول

1- بهترین کفپوش برای سیمان چیست؟

کفپوش های سنگی، سرامیکی، بتنی، پی وی سی و اپوکسی بهترین گزینه برای سطح سیمانی هستند.

2- آیا کفپوش اپوکسی چسبندگی بالایی دارد؟

اگر زیرسازی آن به درستی انجام شده باشد، چسبندگی، قدرت و دوام بالایی خواهد داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش ما در کمترین زمان پاسخگو هستند